רכב פנאי קטן נוסף מצטרף לקלחת: סיטרואן C3 איירקרוס (Aircross). יצרנית הרכב הצרפתית חשפה תמונות רשמיות ראשונות של הרכב, שיגיע לישראל לקראת ינואר 2018, כך על-פי יבואנית המותג, ויצטרף לסיטרואן קקטוס שכבר מתחרה אצלנו בקטגוריית הפנאי הקטנים.
האיירקרוס והקקטוס בדיוק באותו אורך (415 ס"מ) ויש להם אותו בסיס גלגלים (260 ס"מ), אך האיירקרוס מעט רחב יותר (176 ס"מ לעומת 173 ס"מ) ובעיקר גבוה הרבה יותר: 168 ס"מ לעומת 149 ס"מ. האיירקרוס צמח משמעותית ביחס לרכב שהחליף (C3 פיקאסו), עם תוספת של שמונה ס"מ לאורך ושישה לבסיס הגלגלים.
סיטרואן C3 איירקרוס נחשף בדרך לישראל
צילום: מנהל
סיטרואן מבטיחה כי מלבד העיצוב דמוי השטח, רוכשי ה-C3 איירקרוס יהנו גם מאפשרות התאמה אישית יוצאת דופן - לא פחות מ-90 שילובי גוונים, כולל שמונה צבעים למרכב, ארבעה לגג וארבע ערכות קישוט שונות. בתא הנוסעים יוצעו חמישה עיצובים לבחירה, שמשפיעים בין היתר על עיצוב המושבים וצבעי הדיפון וחלקים שונים בקונסולה.
סיטרואן C3 איירקרוס נחשף בדרך לישראל
צילום: מנהל
בדומה לדגמי סיטרואן אחרים, באבזור הפנים בולטת מערכת המולטימדיה, כאן עם מסך "7. זו תציע הפעם גם תאימות לשיקוף יישומונים באמצעות אפל קארפליי ואנדרואיד אוטו של גוגל.
היצע המנועים יתבסס על יחידות ה-1.2 ליטר בנזין המוכרות (שלושה צילינדרים). הבסיסית ביותר עם 82 כ"ס ותיבת הילוכים ידנית בלבד, מעליה גרסת טורבו עם 110 כ"ס ותיבה ידנית או אוטומטית (שישה הילוכים מתוצרת איסין, כמו בקקטוס), ובפסגת ההיצע גרסת טורבו עם 130 כ"ס ותיבת שישה הילוכים ידנית. נתוני ביצועים ותצרוכת דלק לא פורסמו.
כן יוצעו גרסאות דיזל, עם 100 כ"ס או 120 כ"ס מנפח של 1.6 ליטר (ארבעה צילינדרים). אלו לא צפויות לקבל גרסה אוטומטית, לפחות לא בשלב ראשון.
אבזור הבטיחות של ה-C3 איירקרוס יכלול בלימת חירום אוטונומית, המסוגלת למנוע תאונה עד 85 קמ"ש (80 במקרה של רכב עומד, 60 במקרה של הולך רגל). בנוסף יוצעו התרעת הירדמות נהג, זיהוי שלטים והצגתם בתצוגה עילית צבעונית (לצד מידע נוסף), פיקוד אורות אוטומטי למניעת סינוור, ניטור שטחים מתים, התרעת סטייה מנתיב ומצלמת נסיעה לאחור.
סיטרואן C3 איירקרוס נחשף בדרך לישראל
צילום: מנהל
אבזור המותרות יכלול, בין היתר, אפשרות לטעינה אלחוטית של טלפון חכם וכניסה והנעה ללא מפתח ('קילס'). ה-C3 איירקרוס לא יציע הנעה כפולה, אך סיטרואן מבטיחה מערכת 'Grip Control' (בדומה לקיימת בפיג'ו 2008), שנעזרת בחיישני בקרת היציבות כדי לסייע בחול, בוץ, שלג ותנאי נהיגה בעייתיים נוספים - זאת לצד סיוע ירידה במורד וזינוק בעלייה.
סיטרואן C3 איירקרוס נחשף בדרך לישראל
צילום: מנהל
נכון לעתה לא ידוע מה יהיה מחיר ה-C3 איירקרוס בישראל, ואיך ימוצב מול הקקטוס. זה האחרון הושק השבוע מחדש עם תיבה אוטומטית, ובמחיר של החל מ-100 אלף שקל (105 אלף בתום תקופת ההשקה).
סיטרואן C3 איירקרוס נחשף בדרך לישראל
צילום: מנהל