קאדילק XT5 - מבחן דרכים (וידאו) - אוטו

קאדילק XT5 - מבחן דרכים (וידאו)

לדור החדש לכלי הפנאי של קאדילק יש שם חדש ויומרות גדולות אך גם יריבים מבוססים. יצאנו להתרשם

קטגוריה: פנאי-פרימיום בינוני

גרסה: בנזין 3.6 ליטר, אוט' (8 היל'), 4x4

מתחרות בולטות: אודי Q5, וולוו XC60, ב.מ.וו X3, לקסוס RX, מרצדס GLC

מחיר גרסה נבחנת: 395,000 שקלים

ל-XT5 החדש חשיבות עצומה עבור קאדילק, בארץ ובעולם. הוא מחליף את ה-SRX שהיה הרכב הנמכר ביותר של המותג בעולם ובישראל, ובימיו הטובים אף שני בקטגוריה כאן. הרכב החדש, שהוצג בסוף 2015, הוא הראשון בגל כלי פנאי (סך הכל ארבעה) שיציג המותג בשנים הקרובות, ולוקח את הכיוון החדש של קאדילק צעד קדימה.

עיצוב ונראות

ה-XT5 מציג את האבולוציה הבאה בעיצוב של קאדילק. הוא שומר על הצללית של ה-SRX, ולא בטוח שכולם יאהבו את השבכה הבוהקת והרעשנית אך כיאה לאמריקאי, הוא נראה גדול ביחס לפלח (הוא אכן כזה) ולכן גם מושך מבטים. קווי תאורת הלד (האדפטיבית) בחזית תורמים לזיהוי מידי ולרושם על הסביבה, ממש כמו ידיות הדלתות המאירות.

פנים הרכב
פתיחת הדלת תגלה אווירה עשירה שופעת עור ושילוב גוונים נעים. האיכות טובה משמעותית מב-SRX, אך במקומות מסוימים יש לקאדילק עדיין במה להשתפר.
קאדילק ניסו לייצר סביבת נהג נקייה, וחלק ניכר מהמיתוג הוכנס למערך השליטה/מולטימדיה שמכונה CUE. אבל למרות השיפור, הנדסת האנוש עדיין דורשת הסתגלות ופרטים מסוימים, שנראים כמו רעיון טוב על הנייר, אינם נוחים לתפעול - למשל פס מגע לשליטה בעצמת השמע במקום מתג סיבובי פשוט. גם תפעול בקרת האקלים אינו נוח ובאופן מוזר אין סגירה נפרדת לפתחי האוורור.
המעבר לבורר הילוכים אלקטרוני יצר מקום (לא שימושי במיוחד) מתחתיו, אך תפעול ההילוכים מוזר, בייחוד המעבר להילוך אחורי.
לגרסת ה'פרימיום' בורר מצבי ניהוג, שמאפשר גם נעילה של ההנעה הכפולה. ואולם תפעול הלחצן אינו ברור מספיק וכך גם החיווי.
בלוח המחוונים צג מחשב דרך שמחולק לשלושה ומאפשר להקרין בכל חלק אינפורמציה שונה (או זהה) וגם זה מבלבל. לקינוח קאדילק אמנם ניקתה את מרכז סביבת הנהג ממתגים אך העמיסה רבים מהם על גלגל ההגה ולא באופן הכי מסודר.
אבל הקלף החזק של ה-XT5, בייחוד ברמת האבזור פרמיום, הוא האבזור השופע, שכולל גג שמש פנורמי נפתח עם כיסוי נאה, שמע של בוז, תפעול חשמלי לכיוון ההגה והמושבים הקדמיים המאווררים, חימום מושבים ובקרת אקלים גם מאחור, מפתח חכם, דלת אחורית חשמלית, ועוד.
תנוחת הנהיגה אומרת פנאי וגודל והיא נוחה. מאחור אין מספיק מקום לראש (בגלל גג הזכוכית) אך המושב מתכוון (זווית ומרחק). בתא המטען הגדול מחיצה ניידת, אך חבל שהכיסוי אינו מלא ותורם לכניסת רעש.

נוחות נסיעה
עם חישוקי "20 ה-XT5 מרוסן מהצפוי אך הנוחות אינה מרשימה, בייחוד במעבר על שיבושים קטנים, מה שגם מייצר רעש. עם פגמים גדולים הוא דווקא מסתדר בצורה טובה. רעשי הרוח בולטים ובמידה מסוימת גם שאון הכביש. על שבילים מהירים ה-XT מפתיע בתחושה חסונה ונעימה.
התנהגות ובטיחות
ל-XT5 יכולת גבוהה על הכביש המפותל, אך התחושה אינה דינאמית ופחות מהנה מאשר אצל חלק מהמתחרים. להגה אמנם משקל נכון (בייחוד במצב ספורט) אבל התחושות מעורפלות ולמרות הדיאטה הרכב עדיין מרגיש גדול וכבד. הוא משנה כיוון באופן צפוי ומייצר אחיזה טובה במצב ההנעה הכפולה, שמחלקת מומנט באופן זורם (יכולה להביא עד 100% כוח לכל גלגל האחורי), אבל בקרת היציבות היסטרית מדי, ויותר ממנה - חגורות הבטיחות שמתהדקות באגרסיביות בכל פעם שמנסים ליהנות. הבלמים נרפים מדי.
ל-XT5 שפע מערכות בטיחות מתקדמת החל מבלימה אוטונומית, ניטור שטחים מתים, סטייה מנתיב (כולל תיקון עדין) התרעה על תנועה חוצה בנסיעה לאחור, והפרמיום מוסיפה בקרת שיוט אדפטיבית (מעט עצבנית) ובלימה אוטונומית בנסיעה לאחור.


מנוע וביצועים
ה-XT5 מצויד במנוע ה-V6 בנפח 3.6 ל' שיודע לנתק שני צילינדרים לטובת חיסכון בדלק ומשודך לתיבת 8 הילוכים של אייסין.
הוא מייצר 310 כ"ס מרשימים, אך אינו מרגיש כה חזק בזינוק, כנראה בשל חיבה בולטת לסל"ד גבוה (שיא המומנט ב-5000 סל"ד). חלק מהתחושה קשור גם לתיבה מעט איטית בתגובות (בייחוד בהורדות) שמצוידת ביחסי העברה ארוכים. צליל ה-V גברי ואמריקאי באופן נעים, אך אולי לא מספיק מעודן עבור מועדון היוקרה. בכל מקרה, בתפעול רגיל, במצב ספורט (כפול הנעה) ועם רגל כבדה ניתן לייצר ביצועים נאים, והקאדילק יודעת להיות זריזה כאשר המהירות עולה. בעיר הזחילה אינה עקבית מספיק ומנגנון העצור והתנע הנלהב בלתי ניתן לביטול.
צריכת הדלק נעה בין 7.7 ק"מ לליטר ביום מגוון שכלל קטעים מאמצים לסביבות ה-10 ק"מ לליטר בשיוט נינוח.

תמורה
ה-XT5 אינו מלוטש ורהוט כמו המתחרים הגרמניים אותם שואפים בקאדילק להביס. התחושה בו יותר גדולה ואמריקאית, לטוב ולרע. אבל השיפור לעומת הדגם היוצא ברור ומהווה צעד בכיוון הנכון והקלף החזק ברמת ה'לקשרי' (335,000 שקלים ) וב'פרמיום' כפולת ההנעה (395,000 שקלים) הוא רשימת אבזור ארוכה מאוד, באופן כללי וביחס למחיר. לכן גם אם הוא פונה יותר לחובבי האמריקאיות, ולמרות שהמחיר אינו זול, התמורה מפתה.
     

תגובות גולשים:

לכתבה זו התפרסמו תגובות