מרצדס חוגגת 50 שנה לסדנת AMG, ובגדול. יצרנית מכוניות היוקרה חשפה בתערוכת פרנקפורט את הפרוג'קט וואן (Project One, פרויקט אחד), מכונית תצוגה שמאיימת להפוך לאחת מהמכוניות הסדרתיות האקזוטיות ביותר אי-פעם.
למעשה, במרצדס טוענים כי מדובר במכונית הקרובה ביותר לפורמולה 1 עם רישוי לנסיעה בכביש ציבורי. בשלב זה הפרוג'קט וואן מוגדרת כמכונית תצוגה, אך היא צפויה להגיע לייצור כפי הנראה כבר בשנה הבאה.
העיצוב הדרמטי (עם כמה קריצות ל-CLK GTR מסוף שנות ה-90) מסתיר מתחתיו הנעת כלאיים מתקדמת, עם שלושה מנועים ואפילו טווח נסיעה חשמלי ללא בנזין. אבל עם 25 ק"מ בלבד לפני שהמצברים דורשים הטענה, זו לא מכונית למי שרוצה להיות ירוק - מערכת הכלאיים כאן נועדה לשיפור הביצועים.
וכך במרצדס מצהירים על הספק מרבי של יותר מ-1,000 כ"ס, זאת תודות למנוע טורבו-בנזין שישה צילינדרים (V6), עם נפח צנוע של 1.6 ליטר והספק צפוי של "יותר מ-680 כ"ס". כן, יותר מ-425 כ"ס לליטר. המנוע הזה מניע את הגלגלים האחוריים בסיוע תיבת שמונה הילוכים רובוטית חד-מצמדית, ויעזרו לו צמד מנועים חשמליים קדמיים - עם 163 כ"ס כל אחד. יחד המערכת יוצרת גם הנעה כפולה, ותאפשר האצה מעמידה ל-200 קמ"ש בתוך פחות משש שניות, כמו גם מהירות מרבית של יותר מ-350 קמ"ש.
מרצדס לא מספקת בשלב זה מפרט טכני מלא, כמו גם נתוני ביצועים מדויקים. כל אלו צפויים להתפרסם בחודשים הקרובים, ככל שנתקרב למועד ההשקה של הגרסה הסדרתית. בשלב זה לא ידוע האם המכונית יוצאת הדופן תעשה עלייה לישראל.