סקודה ישראל מתחילה בשיווק הקודיאק, רכב הפנאי המדובר של המותג, שהוא גם רכב שבעת המושבים הראשון של סקודה. הקודיאק, שנחשף בתערוכת פאריז בסוף השנה שעברה, חולק את פלטפורמת MQB עם הפולקסווגן טיגואן (וכלים רבים נוספים של הקבוצה), אך בגרסת בסיס הגלגלים הארוך שלה (279 ס"מ). אורכו הכללי הוא 470 ס"מ והוא יוצע בגרסאות של חמישה ושבעה מקומות.
סקודה קודיאק יוצא לדרך
צילום: מנהל

המנועים
סקודה קודיאק יוצא לדרך בשוק המקומי עם שלושה מנועים מוגדשים: שני בנזין ואחד דיזל. את רשימת המנועים בתחום הבנזין פותח ה-1.4 ל' המוכר עם 150 כ"ס שישודך לתיבה דו-מצמדית עם שישה הילוכים, ולהנעה קדמית או כפולה (ההאצה למאה קמ"ש תארך 9.7 או 9.9 ש', בהתאמה). מנוע הבנזין השני הוא מנוע 2.0 ל' עם 180 כ"ס שמשודך לתיבה דו-מצמדית עם שבעה הילוכים והנעה כפולה (8.2 ש'). בגזרת הדיזל יש את מנוע ה-2.0 ל' שמפיק 150 כ"ס, ומשודך להנעה קדמית ושבעה הילוכים. גם כאן התיבה היא, כמובן, דו-מצמדית.
סקודה קודיאק יוצא לדרך
צילום: מנהל

האבזור
רמת האבזור הבסיסית, אמבישן, תציע חישוקי "17; מערכת מולטימדיה עם צג "8, בלוטות' וממשקי אפל קארפליי ואנדרואיד אוטו; בקרת אקלים מפוצלת לשניים עם שליחת מיזוג לאחור, מפתח חכם, בלם יד אלקטרוני, חיישני חניה, אפשרות לבחירת מצבי ניהוג, ומערכת למניעת הידרדרות. בתחום הבטיחות יש בלימה אוטונומית, התרעה על ותיקון של סטייה מנתיב, ושבע כריות אוויר.
לרמת האבזור 'סטייל' חישוקי "18, תאורת לד מלאה, פתיחה חשמלית לדלת האחורית, בקרת אקלים תלת-איזורית (עם שליטה נפרדת בטמפרטורה מאחור), תפעול חשמלי עם זיכרונות לכיוון מושב הנהג, ריפוד ודיפון מאלקנטרה, תאורת אווירה צבעונית, חיישני חניה קדמיים, ובגרסאות ההנעה הכפולה גם שליטה בקשיחות המתלים. בתחום הבטיחותי יתווספו ניטור שטחים מתים והתרעה על תנועה צולבת מאחור, מצלמה, ועוד שתי כריות אוויר (תשע סך הכל).
רמת האבזור הבכירה, אקסלוסיב, שבשלב ראשון תוצע רק בגרסאות הבנזין הבכירות, תוסיף מערכת שמע משודרגת, חישוקי "19, גג זכוכית פנורמי נפתח, ריפוד משולב עור, בקרת שיוט אדפטיבית, חניה אוטומטית ומצלמות היקפיות.
החל מהמשלוח הבא, כל רמות האבזור יצוידו בבקרת שיוט אדפטיבית ובמערכת התרעה על תנועה צולבת מאחור.
סקודה קודיאק יוצא לדרך
צילום: מנהל
המחירים
1.4 אמבישן יעלה 180 אלף שקלים להנעה קדמית, ו-195 לכפולה.
1.4 סטייל יעלה 200 אלף שקלים להנעה קדמית, ו-215 לכפולה.
2.0 סטייל יעלה 229 אלף שקלים (רק הנעה כפולה)
2.0 אקסקלוסיב יעלה 235 אלף שקלים (רק הנעה כפולה).
2.0 דיזל 150 כ"ס ברמת אבזור אמבישן יעלה 200 אלף שקלים או 220 אלף שקלים לסטייל (רק הנעה כפולה).
מחיר גרסאות החמישה מקומות יהיה נמוך ב-5,000 שקלים.
סקודה קודיאק יוצא לדרך
צילום: מנהל

השאיפות
מבחינת ג'קי אביב, ראש חטיבת סקודה בצ'מפיון מוטורס הקודיאק מהווה רכב אסטרטגי עבור המותג. הוא אמור לחלוק עם הסופרב את נשיאת הדגל של סקודה ולהביא את סקודה למחוזות גבוהים יותר הן במחיר והן בתדמית. אביב מצפה למכור עד סוף השנה כ-2000 כלים.
סקודה קודיאק יוצא לדרך
צילום: מנהל