סופרמיני היא המכונית הנכונה למגוון גדול מאוד של אנשים, למספר גדול מאוד של משימות וסוגי שימוש ובמתארי נהיגה מגוונים ביותר. היא מכונית קטנה ויעילה מאוד בעיר, אך גדולה מספיק לנסיעות בין עירוניות; היא מרווחת בפנים לשני מבוגרים, אך תספק גם עוד שני ילדים, אפילו מתבגרים; היא זולה לקנייה וגם האחזקה אינה יקרה, אך מוצעת גם בגרסאות חזקות וברמות גימור עשירות ומהודרות; מבנה ההאצ'בק המאפיין אותה מאפשר שימושיות רבה דרך קיפול המושבים וגישה ישירה למטען; לא מעט מהן מציעות יכולת דינמית טובה, עם בסיס נדיר במחיר סביר להנאה מנהיגה.
צילום: תומר פדר, בני דויטש
מגוון, באריזה קטנה
לכן, כנראה, תכנונה של הקטנה הזו עושה את כאב הראש הגדול ביותר למתכננים של יצרני הרכב. בגלל אותה יכולת מגוונת ורבה המוגשת באריזה קומפקטית, קהלי היעד שלה מגוונים ביותר – החל מצעירים שזה רכבם הראשון, דרך משפחות צעירות שמחפשות כלי רכב וורסטילי ככל האפשר בתקציב צנוע, עבור בכאלה שרוצים רכב שני שימושי בעיר ועד בני הגיל השלישי שכבר לא צריכים רכב גדול לכל המשפחה, אבל מחפשים את איכות החיים והאבזור אותו התרגלו לקבל במכוניות הגדולות.
סופרמיני אמורה להציע את כל אלה, אבל הבדלי גישות וקהלי מטרה אחרים של יצרני הרכב, מביאים ליצירת דגמים בעלי אופי ויכולת שונים מאוד זה מזה. יש יצרנים השמים דגש על ביצועים והתנהגות, אחרים מתמקדים בנוחות, ויש כאלה המשקיעים בתכנון מרחב פנימי גדול ותא מטען יעיל וכן הלאה.
צילום: תומר פדר, בני דויטש
מיקוד ורבגוניות
וכך, מוצעים בקטגוריה הזאת לא מעט דגמים המצטיינים בתחום מסוים ומציעים פתרונות יעילים לשימוש ברכב. מאזדה 2 תפנה לחובבי הנהיגה ולמי שמחפשים תא נוסעים איכותי, בייחוד ברמת הגימור 'פיור וויט'; הונדה ג'אז ויונדאי i20 מציעות מרחב פנים נדיב; סיאט איביזה מציעה תמורה מעולה למחיר; סקודה פאביה מעניקה ביצועים מרשימים – ויש עוד לא מעט.
אבל מי שמחפש סופרמיני שתהיה טובה בהרבה תחומים, מי שרוצה אחת כזו שתהיה באמת רבגונית, ימצא אותה במי שמציעה את החבילה ה"עגולה" ביותר. ואותה סופרמיני היא גם זו שניצחה במבחן הסופרמיני הגדול שערכנו – פיג'ו 208. ולמרות עליית המחירים האחרונה, עדיין ה-208 היא נבחרת הקטגוריה בגלל יכולת גבוהה במערך תכונות גדול.
אוטו השנה 2017 בקטגורית סופרמיני: פיג'ו 208
צילום: תומר פדר, בני דויטש