טסלה מודל S
עכשיו זה סופי: טויוטה וטסלה כבר לא בשיתוף פעולה. יותר משבע שנים אחרי ששתי היצרניות חברו לשיתוף פעולה, שכלל העברת טכנולוגיות ורכישת מניות טסלה על-ידי טויוטה, היפנים מודיעים כי הסיפור נגמר. כל המניות שהיו ברשות טויוטה נמכרו, והיפנים יפתחו טכנולוגיות למכוניות חשמליות בעצמם.
סוף לשיתוף הפעולה: טויוטה וטסלה נפרדות
צילום: מנהל
טויוטה ראב4 חשמלי שפותח בסיוע טסלה והוצג ב-2012. שיתוף הפעולה הסתיים
סוכנות הידיעות רויטרס מדווחת כי טויוטה אישרה שאחזקותיה בטסלה נמכרו, לאחר שבחינת כדאיות החזקתן הובילה למסקנה שאין בכך עוד תועלת. טויוטה רכשה כ-3% מטסלה בתחילת העשור, כחלק מהסכם שחתמה עם היצרנית האמריקאית. ההסכם, שנחתם בטקס חגיגי שכלל גם הענקת טסלה רודסטר במתנה מאלון מאסק, יו"ר טסלה, לאקיו טויודה, נשיא טויוטה, כלל העברת תשתיות ייצור מטויוטה לטסלה, בתמורה לידע בפיתוח מכוניות חשמליות.
אלא שלפני חודשים ספורים בטויוטה הכריזו על שינוי כיוון, והקימו מחלקת מחקר ופיתוח פנימית לתחום המכוניות החשמליות. זאת, לאחר שבהנהלת היצרנית הוחלט שפיתוח מכוניות מימן אינו מספיק - וכי יש צורך גם בפיתוח מכוניות חשמליות מבוססות מצברים.
שיתוף הפעולה עם טסלה הוליד את טויוטה ראב4 EV, גרסה חשמלית של רכב הפנאי המשווק גם בישראל. גרסה זו יוצרה במספרים נמוכים - פחות מ-3,000 יחידות - ולא הגיעה אלינו, בין היתר בגלל מחירה הגבוה. עם הקמת מחלקת הפיתוח הפנימית, טויוטה מסמנת על כוונה להיכנס לפלח המכוניות החשמליות בצורה רצינית יותר, לקראת סוף העשור.