בריטניה מסמנת את הסוף למכוניות בעלות מנוע בעירה פנימית - בנזין ודיזל. החל משנת 2050 תיאסר תנועה של מכוניות כאלו על כבישי הממלכה, ומכירת מכוניות חדשות כאלו תיאסר כבר בשנת 2040, 23 שנים מעכשיו.
השר לאיכות הסביבה הבריטי, מייקל גוב, אישר הבוקר (ד') בראיון ל-BBC את השמועות בנושא, והודיע כי הממשלה הבריטית החליטה לאשר את המהלך - שמגיע זמן קצר לאחר הכרזה דומה של הממשלה הצרפתית. פירוש הדבר כי על הכבישים בבריטניה יורשו לנוע רק מכוניות חשמליות - מבוססות מצברים או תא-דלק (מימן) - או כל טכנולוגיה אחרת שתהיה זמינה באותו הזמן, ושבאמצעותה מכוניות לא יפלטו מזהמים בזמן הנסיעה.
בריטניה תאסור תנועת מכוניות מזהמות מ-2050
צילום: מנהל
אחרי 165 שנים - מנוע הבעירה הפנימית יעזוב את בריטניה ב-2050
על-פי גוב, הממשלה הבריטית גם החליטה על הקצאת 200 מיליון פאונד (כ-930 מיליון שקל) לטובת רשויות מקומיות שיגבילו את תנועת מכוניות הדיזל בשטחן. למרות שהן חסכוניות יותר בדלק, מכוניות דיזל פולטות יותר זיהום אוויר המסוכן לבריאות בני אדם - ובכלל זה חלקיקים רעילים. למרות התקדמות בטכנולוגית הסינון של אלו, מדינות רבות בעולם החלו לבחון איסור שימוש בטכנולוגיה בטווח הארוך, בין היתר כתוצאה מפרשת "דיזלגייט" של פולקסווגן, שערערה את אמון הציבור במנועי הדיזל.
"חשוב שכולנו נעלה הילוך בכדי לייצר שינוי שיטפל לא רק בבעיות הבריאות שיוצרות פליטות המזהמים, אלא גם בבעיות הרחבות יותר שנגרמות מבחינת האצת שינוי האקלים", הסביר גוב בראיון שהעניק לתוכנית רדיו של ה-BBC. השר הבהיר כי במסגרת התוכנית החדשה, כל מכונית חדשה שתימכר בבריטניה תהיה חייבת להיות לא מזהמת, כלומר מכוניות כלאיים למיניהן (כולל נטענות משקע) לא יותרו למכירה. עם זאת, בדיווחים מאוחרים יותר נטען כי הממשלה תאמץ לבסוף נוסח מרוכך יותר - שיתיר תנועה למכוניות כלאיים מסוימות.