את המקרה המביך הזה לא ישכחו ביגואר לנד רובר עוד הרבה שנים. גנבים נועזים במיוחד הצליחו לחדור למתחם הייצור סוליהול של היצרנים הבריטית באנגליה, שם מיוצרים יגואר XE ודגמי לנד רובר שונים, ולצאת עם שני נגררים עמוסים בקרוב ל-80 מנועים חדשים.
הגניבה, שהוסתרה על-ידי הנהלת החברה ונחשפה על-ידי התקשורת המקומית, אירעה במהלך יום שלישי שעבר. מספר גנבים הצליחו להיכנס מהשער הראשי למפעל עם משאית, תוך שהם עוברים את השומרים בכניסה מבלי שאלו עוצרים אותם. הם נסעו לאזור האחסנה, וחיברו למשאית נגרר ובו כ-40 מנועים שלמים של רכבי יגואר ולנד רובר, המיועדים לפס הייצור.
יש להם אומץ: חדרו למפעל יגואר לנד רובר וגנבו 80 מנועים
צילום: מנהל
לאחר מכן הגנבים חזרו לשער הראשי, הציגו לשומרים אישור יציאה - מזויף כפי הנראה - ונסעו מהמקום. אלא שהמחדל לא מסתיים כאן: מאוחר יותר באותו היום או למחרת, הגנבים הנועזים ביצעו את אותה גניבה בשנית, ויצאו שוב עם נגרר ועליו כ-40 מנועים. בסך הכל גנבו כ-80 מנועים בשווי המוערך בשלושה מיליון פאונד (14 מיליון שקל).
גורם במפעל סיפר ל"קובנטרי טלגרף" כי בהנהלת המפעל הוכו בתדהמה בעקבות המקרה. יש לציין עם זאת כי הכתובת כפי הנראה הייתה על הקיר - לפני שלוש שנים בערך בוצעה גניבה כמעט זהה לחלוטין בסוליהול, אך הגנבים נתפסו והועמדו לדין.
ומה יעלה בגורל המנועים? המשטרה הצליחה לאתר את הנגררים הגנובים, אך לא את תכולתם. מכיוון שהמנועים נשלטים על-ידי מחשבי ניהול עם מנגנוני אבטחה, במשטרה מעריכים כי הגנבים יפרקו אותם וימכרו אותם בחלקים, מה שגם עשוי להגדיל משמעותית את הרווח שלהם. מיגואר לנד רובר נמסר כי הגניבה הנועזת לא צפויה לפגוע בקצב הייצור של החברה.
יש להם אומץ: חדרו למפעל יגואר לנד רובר וגנבו 80 מנועים
צילום: מנהל