סוזוקי איגניס - מבחן דרכים (וידאו, השקה) - אוטו

סוזוקי איגניס - מבחן דרכים (וידאו, השקה)

סוזוקי מחזירה לחיים שם מן העבר - וממציאה קטגוריה חדשה

קטגוריה: רכב פנאי-מיני

גרסה: 1.2 ל', ידני, היברידי הנעה קדמית/הנעה כפולה

מתחרים: אדם רוקס

מחיר: עדיין לא נקבע

סוזוקי ממשיכה להחזיר שמות מן העבר, ואחרי שהביאה לנו בתחילת השנה את הבאלנו, היא מעלה עכשיו מן האוב את השם איגניס. אבל כמו במקרה של הבאלנו, שם של משפחתית משנות ה-90 שהוצמד בגלגול החדש למכונית קטנה יותר (סופרמיני), כך גם עם האיגניס - בתחילת האלף השם הוצמד לסופרמיני, ועכשיו הוא יורד מידה אחת בגודל. יורד בגודל, אבל עולה בגובה - איגניס החדש הוא רכב פנאי-מיני, קטגוריה חדשה של רכבי פנאי על בסיס פלטפורמה של מכונית מיני (סלריו, במקרה הזה). אומנם כבר פגשנו בעבר דגמי מיני שנעמדו על קצות הרגליים (למשל אדם רוקס) ואפילו כאלו בעלי הנעה כפולה (פנדה 4X4), אך למיטב זיכרוננו, מעולם לא הוצג דגם עצמאי. לפחות לא בארץ.

עיצוב ונראות
איגניס החדש לא ממש דומה לשום דבר אחר על הכביש. במבט מלפנים הוא נאה למדי, עם חרטום אנכי ופנסים גדולים הוא מעביר היטב את מסר ה"שטח". מהצד העסק כבר פחות מוצלח, בעיקר בגלל קורה C עבה מאוד, שיוצרת זנב כבד ודחוס מדי. הרושם הוא שרכב הפנאי הקטן "נדחס" ברגע האחרון, כאשר במקור הוא היה אמור להיות ארוך יותר. במבט מאחור הוא נראה קצת מוזר, למרות פנסים נאים, בגלל קשתות הגלגלים שבולטות מאוד לצדדים, וגורמות לרכב עצמו להראות צר וגבוה.

בקיצור, קשה לקרוא לאיגניס "יפה", אבל הוא בהחלט מושך תשומת לב, בעיקר אם בוחרים צבע מעניין.

פנים הרכב
תא הנוסעים של איגניס מעוצב בצורה נאה בהרבה ממה שציפינו לפגוש במכונית שמבוססת על קטגורית המיני. הפער מתא הנוסעים השחור והמשמים של הסלריו, עליה הוא מבוסס, אדיר. החומרים עדיין פשוטים, אבל העיצוב מקורי ושילוב גווני שחור-ולבן, עם נגיעות צבעוניות בתחתית הקונסולה המרכזית ובידיות הדלתות, יוצרים תחושה צעירה ועליזה. האבזור תורם גם הוא לתחושה החיובית - מפתח חכם, מערכת מולטימדיה נאה וקלה לתפעול, בקרת אקלים ועוד, הם בהחלט פריטים חריגים במכוניות קטנות. השאלה, כמובן, היא מה מכל זה יגיע ארצה.

המרחב לארבעה טוב בהחלט, בטח בהתחשב בבסיס הגלגלים והאורך הכללי הקצרצרים. תנוחת הנהיגה סבירה, למרות שההגה מתכוונן רק לגובה (כמקובל בקטגוריה). תא המטען קטן כצפוי, ושתי מזוודות טרולי, מהסוג שמעלים למטוס, מילאו אותו כמעט לחלוטין.

נוחות נסיעה
בהשקה הספקנו לנהוג בשתי גרסאות - הנעה קדמית והנעה כפולה. הראשונה הציעה נוחות נסיעה סבירה בהחלט, עם יכולת ספיגה נאה של שיבושים קטנים, כשגם על שיבושים גדולים היא מצליחה בדרך כלל לא לבעוט בנוסעים. גרסת ההנעה הכפולה, לעומת זאת, יצרה את הרושם שמהנדסי המתלים של גרסה זו סגרו דיל עם איגוד הכירופרקטים: היא כמעט ולא סיננה שיבושים קטנים, ועל גדולים ניערה וחבטה בנוסעים בלי רחם. התחושה היא שהבעיה נעוצה בעיקר במתלה האחורי, שהוא מסוג סרן חי - סוג מתלה שקשה יותר לקבל איתו ספיגה טובה של מהמורות. בטח ברכב קל.

בשתי הגרסאות בידוד הרעשים לא מצטיין, עם שפע רעשי כביש ורוח בשיוט.

התנהגות ובטיחות
תנאי ההשקה לא ממש אפשרו לחקור לעומק את יכולות השלדה של האיגניס. אולם נראה כי גרסת ההנעה הכפולה מתקשה על כבישים משובשים, ולא רק הנוסעים מנוערים אלא גם האחיזה מתערערת.

מבחינת בטיחות מוצע האיגניס בחו"ל עם מערכות בלימה אוטונומית ותיקון סטיה מנתיב, שעזרו לו לקבל ציון של חמישה כוכבים במבחני הריסוק. אולם בשלב הראשון מערכות אלו לא יגיעו לישראל.
מנוע וביצועים
למרות שאיגניס מבוסס על סלריו, הוא מקבל דווקא את המנוע של באלנו - 1.2 ל' החדש, עם שני מזרקים לצילינדר, המפיק 90 כ"ס. במכוניות בהן יצא לנו לנהוג בהשקה הותקנה גם מערכת SHVS - השם שנתנה סוזוקי למערכת ההיברידית-קלה שלה. מערכת זו כוללת סוללת ליתיום קטנה יחסית, האוגרת אנרגיה בזמן בלימה, וסטרטר/אלטרנטור המשמש כמנוע עזר חשמלי בזמן תאוצות, ויכול להוסיף כ-1.5 קג"מ. זה לא נשמע הרבה, אבל בסל"ד נמוך-בינוני, מדובר בתוספת של 15%-20% למומנט שמפיק מנוע הבנזין, וזה הרבה.
התוצאה היא ביצועים זריזים למדי בגרסה הידנית (הגרסה האוטומטית תקבל תיבה רציפה כמו בבאלנו), כשגם כאן יש הבדל מורגש בין גרסת ההנעה הכפולה לגרסת ההנעה הקדמית. האחרונה מגיבה טוב יותר, כאילו הבדל המשקל גדול בהרבה ממה שהוא במציאות. כנראה בגלל החיכוך הפנימי במערכת ההנעה הכפולה. זו, אגב, לא משתמשת במנגנון צימוד חשמלי כמקובל היום, אלא במנגנון צימוד ויסקוזי.

צריכת הדלק במהלך ההשקה, שכללה הרבה נסיעות בין-עירוניות רגועות יחסית, עמדה על 16 ק"מ לליטר בגרסת ההנעה הכפולה.
סיכום
תנאי ההשקה - סוג הכבישים ומשך הנהיגה, כמו גם העובדה שלארץ תגיע בשלב הראשון רק גרסה אוטומטית ללא המערכת ההיברידית - אפשרו התרשמות ראשונית בלבד מהאיגניס. אולם ברכב פנאי, ההתרשמות הראשונית משמעותית במיוחד - ונראה שלאיגניס יש בהחלט את מה שנדרש כדי ללכוד את לב הקהל, ולבדל את עצמו ממכוניות המיני ה"רגילות". בגרסת ההנעה הקדמית הוא מציע מרחב טוב, תא נוסעים נאה, מנוע חזק יחסית והכי חשוב - מראה אופנתי. עכשיו רק נשאר לקוות כי פער המחיר בינו לבין מכוניות המיני ה"רגילות" לא יהיה גדול מדי.
לארץ יגיע האיגניס במרץ 2017, תחילה בגרסה אוטומטית ללא מערכות בטיחות. בהמשך השנה יגיע האיגניס גם עם הנעה כפולה וגרסאות מאובזרות.
     

תגובות גולשים:

לכתבה זו התפרסמו תגובות