לראשונה בישראל – אופנוע סופרספורט חשמלי - אוטו

לראשונה בישראל – אופנוע סופרספורט חשמלי

קוראים לו 'אנרג'יקה EGO', והוא יעלה 140,000 שקלים

אוטו ל.י, המוכרת בעיקר כיבואנית מותג האופנועים החשמליים 'זירו', מוסיפה לארסנל מותג נוסף – אנרג'יקה. אנרג'יקה זהו מותג אופנועים איטלקי צעיר (נוסד ב-2014), חברת בת של CRP רייסינג - יצרנית אופנועי מרוץ למסלולי אספלט. לאנרג'יקה כרגע שני דגמים בהיצע, אך רק אחד יגיע לארץ בשלב זה - ה'אגו', דגם הסופרספורט של החברה.
המותג אנרג'יקה נוסד, כאמור, רק לפני כשלוש שנים – אך אבטיפוס ראשון לאופנוע הסופרספורט שלהם הוצג כבר לפני חמש וחצי שנים והיה בזמנו הדגם החשמלי הראשון בקטגוריה. המנוע החשמלי (מקורר שמן, אגב) מייצר 145 כ"ס בטווח הסל"ד שבין 4900-10,500 סל"ד, ומומנט של 20.3(!) קג"מ בטווח שבין 0 ל-4700 סל"ד. נתון ההספק אומנם נמוך מעט ביחס למקובל היום באופנועי ליטר ספורטיביים (להם 180 כ"ס ויותר) אך הגמישות בהחלט יוצאת דופן.
נתונים האלו מקנים לאגו תאוצות בגזרה של אופנועי ליטר ספורטיביים, עם זמן האצה למאה קמ"ש בשלוש שניות; זה מעט איטי יותר מב.מ.וו S1000RR למשל (2.6 שניות) אבל קרוב מאוד לימאהה YZF-R1 (מ-0 ל-97 קמ"ש ב-2.9 שניות). מנגד, נתון המהירות המרבית נחות מול יריביו שורפי הבנזין – עם 240 קמ"ש "בלבד", לעומת כ-300 קמ"ש המקובלים בקטגוריה.
את המנוע החשמלי מזינה סוללה בעלת קיבולת של 11.7 קילוואט-שעה, שלפי היצרן אמורה להספיק לטווח של 100-200 ק"מ. טעינת הסוללה מתבצעת מרשת החשמל הביתית – טעינה מלאה ב-3.5 שעות – או במצב של טעינה מהירה, המאפשר 80% טעינה בתוך עשרים דקות.
פרט לעניין המנוע, מציע האגו מפרט טכני סטנדרטי למדי – שלדת מסבך צינורות, מזלג הפוך מלפנים בקוטר 43 מ"מ וזרוע אחורית מאלומיניום עם בולם יחיד המותקן בצד ימין, ולא באמצע כמקובל – כנראה בגלל אילוצי מקום שיצר המנוע. הבלמים הם מבית ברמבו, עם דיסקים בקוטר 330 מ"מ מלפנים ודיסק בודד בקוטר 240 מ"מ מאחור. המשקל גבוה יחסית – 258 ק"ג, לעומת כ-200 ק"ג ואף פחות, המקובלים בקטגוריית אופנועי הליטר הספורטיביים.
האופנוע מציע בורר מצבי רכיבה המשפיע על תפוקת המנוע ועל בלימת המנוע (שכמובן טוענת את הסוללות). כמו כן, בזכות היותו חשמלי, מציע האגו גם הילוך אחורי – עניין שימושי בהחלט.
מחירו של אנרג'יקה אגו הינו 140,000 שקלים - כאשר המחיר כולל שנתיים אחריות מקיפה על כלל האופנוע, לצד אחריות מוארכת של חמש שנים (או 100,000 ק"מ) על הסוללה. מחירו של האגו נמצא בטווח המקובל בקטגוריה – דומה לזה של ימאהה YZF-R1 (מ-140,000 שקלים), זול מב.מ.וו S1000RR (מ-149,000 שקלים) ויקר מזה של הונדה CBR1000RR (מ-130,000 שקלים).
יצוין כי על אף שהאגו הינו אופנוע חשמלי, הוא אינו זכאי להטבה הביטוחית המקובלת לכלים חשמליים (תעריף ביטוח חובה כשל קטנוע 50 סמ"ק) – ובעניין זה, עלות הביטוח תהיה כשל אופנוע רגיל, המתאים לדרגת רישוי A. בהמשך השנה תוצע גם גרסה מוגבלת הספק, המתאימה לדרגת רישיון A1.

     

תגובות גולשים:

לכתבה זו התפרסמו תגובות