הגרסה הסדרתית של הסופרבייק האיטלקי החשמלי תעלה כ-15,000 יורו בהחלט הגיונייםנראה כי כלי רכב מונעים בחשמל הופכים יותר ויותר לדבר שבשגרה, אך בתקופתנו אנו עדים, מטבע הדברים, ל"פעם הראשונה" בכל תחום, נישה או קטגוריה. CRP Racing האיטלקית – יצרנית אופנועי מרוץ למסלולי אספלט מצליחה – עושה היסטוריה עם השקת האנרג'יקה (Energica) – ה'סופרבייק' החשמלי הראשון ששורשיו במסלול. גרסת האופנוע החשמלי לפרארי? אפשר להסתכל על זה גם מזווית כזו.
הדגם האמור – בשמו המלא Energica electric superbike – נשען על דגם תחרותי שעליו "התגלחו" על מסלול המרוצים, וכיאה לאופנוע-על ספורטיבי (ועוד איטלקי...) הוא מצויד בכל מכלולי האקזוטיקה המקובלים. המנוע אמנם אינו כולל צילינדרים, שסתומים או ראשים מלוטשים אך הוא חשמלי, קומפקטי וחזק: 142 כ"ס ומומנט בן 16 קג"מ. המצערת היא אלחוטית, הבלמים כוללים דיסקים וקאליפרים ראדיאלים מבית ברמבו (2x310 מ"מ מלפנים ו-220 מ"מ מאחור), הבולמים הם מבית אוהלינס, התצוגה דיגיטלית והתאורה היא בטכנולוגיית LED. הביצועים אינם מסמרי שיער אך בהחלט יספקו לרוב הדרישות עם נתון מהירות מרבי של 220 קמ"ש. האופנוע מסוגל לנסוע כ-150 ק"מ בין טעינות ותג המחיר המשוער יעמוד על כ-15,000 יורו.
למעשה בכך מסתכמים הנתונים הרשמיים (נתון משקל עצמי, למשל, לא נמסר) כאשר מ- CRP Racing לא נקבו במועד בו יחלו בשיווק האופנוע מאחר ועדיין מדובר באב-טיפוס ראשון של גרסת הכביש. בחברה הבטיחו, במסגרת השקת האופנוע לעיתונות, כי מדובר בעוד פרק פיתוח קצר ואז – כנראה כבר ברבעון הראשון של 2012 – ניתן יהיה לרכוש סופרבייק איטלקי, עם עבר במסלול, טכנולוגיה שתכבד כל אקזוטיקה דו-גלגלית ואפילו במחיר הגיוני. אה כן, גם עם 0 זיהום אוויר.