מרצדס נפרדת מה-G קלאס, ובגדול. קרוב ל-40 שנה אחרי שהגיע לייצור בשנת 1979, יצרנית הרכב הגרמנית תציג את אחת ממהדורות הפרידה האחרונות בהחלט של רכב השטח הקשוח בתערוכת ז'נבה בחודש מרץ.
קבלו את ה-G650 לנדאולט (Landaulet), שם שמשמש תצורת מרכב בה הנהג והנוסע לידו יושבים במרכב סגור, בעוד העשיר המופלג שהמכונית בבעלותו יושב מאחור במרכב פתוח (עם גג בד מתקפל חשמלית במקרה של ה-G). מרכב הלנדאולט היה פופולארי בקרב עשירים בראשית ימי המכונית, וכיום נחשב לנדיר עוד יותר.
מרצדס-מייבאך G650 לנדאולט: אם כל ההגזמות
צילום: מנהל
ה-G650 מציע את מנוע ה-V12 בנפח 6.0 ליטר של ה-G65 AMG, עם צמד מגדשי טורבו, 630 כ"ס ו-102 קג"מ. נתוני ביצועים לא פורסמו. המרכב מוגבה ומציע, בזכות טבורים אקצנטריים בגלגלים, מרווח גחון מרשים ביותר של 45 ס"מ, ובסיס הגלגלים צמח בכשישה ס"מ ל-343, כולם לטובת מרווח הרגליים של היושבים מאחור.
לרכב יוצא הדופן אורך כולל של 534.5 ס"מ וגובה של 223.5 ס"מ, נתון רוחב לא נמסר. מדובר בנוסחה דומה לזו שמרצדס הציעה בגרסאות אקסטרים קודמות של ה-G, ה-G 500 4×4² וה-G63 6X6. גרסת מייבאך מציעה גם מערך מתלים דומה, שמבטיח כי סרני הרכב אינם מפריעים בשטח, ומערכת הנעה כפולה דומה.
מרצדס-מייבאך G650 לנדאולט: אם כל ההגזמות
צילום: מנהל
עבור הנוסעים החשובים באמת, חלקו האחורי של ה-G650 מציע צמד מושבים של מרצדס-מייבאך S-קלאס, כולל מסאג' וכל אפשרות כיוון שרק תחלמו עליה. בין החלק האחורי לקדמי מפרידה מחיצת זכוכית שניתן להפוך משקופה לאטומה, והנוסעים מאחור זוכים גם למחזיקי כוסות מחוממים ומקוררים וצמד מסכי "10 עם מערכות בידור נפרדות. אם כל זה לא מספיק, מרצדס תשמח לאבזר לכם את הרכב בתוספות רבות כיד הדימיון הטובה.
מרצדס-מייבאך G650 לנדאולט: אם כל ההגזמות
צילום: מנהל
ה-G650 לאנדאולט יושק בתערוכת ז'נבה, ומסמן את שירת הברבור של ה-G, רגע לפני שיוצג דור חדש לחלוטין. המהדורה המיוחדת תוצע ב-99 יחידות בלבד. מחירה לא פורסם, אך צפוי לפי הערכות לעמוד על למעלה מ-2.5 מיליון שקל - לפני מסים.
מרצדס-מייבאך G650 לנדאולט: אם כל ההגזמות
צילום: מנהל