טויוטה חשפה מתיחת פנים נוספת ליאריס, מכונית הסופרמיני שהושקה בדור השלישי בסוף שנת 2010 (2011 באירופה). המכונית, שמיוצרת בצרפת, זכתה ל-"900 חלקים חדשים", כך טויוטה, ובהם מנוע בנזין חדש לחלוטין. מחברת יוניון מוטורס, יבואנית טויוטה, נמסר כי תאריך השיווק עדיין לא ידוע. עם זאת, ממידע שהגיע ל"אוטו" עולה כי הדגם החדש צפוי להגיע ברבעון השני של השנה, לקראת אמצע 2017.
מתיחת הפנים השנייה של טויוטה יאריס (הקודמת הוצגה ב-2014), אמורה להקנות לה מראה "אקטיבי ודינמי", כך טויוטה, בעוד תא הנוסעים עבר רענון קליל, לטובת מראה "מעודן" יותר. היאריס תוצע בגווני מרכב ותא חדשים וברמות אבזור שונות, ובכל רמות הגימור מלבד הבסיסית לוח המחוונים הוחלף לדיגיטלי עם מסך TFT.
חידוש חשוב יותר נמצא מתחת למכסה המנוע, שם יחידת ה-1.3 הוותיקה הוחלפה במנוע 1.5 ליטר חדש לחלוטין (יחידת כוח שונה מזו של דגם הכלאיים). למנוע החדש 111 כ"ס (99 בעבר), ובשידוך לתיבת הילוכים אוטומטית רציפה הוא יאיץ את היאריס מעמידה ל-100 קמ"ש בתוך 11.2 שניות (12.3 בעבר). תצרוכת הדלק שופרה מ-19.6 ק"מ לליטר בממוצע בתנאי מעבדה, ל-20.8 כעת (23.8 בגרסה המצוידת במערכת עצור-סע).
טויוטה יאריס עברה מתיחת פנים נוספת, בישראל השנה
צילום: מנהל
מנוע הבנזין החדש יוצע גם בגרסה ידנית עם שישה הילוכים, וטויוטה תציע באירופה (אך כנראה לא בישראל) גרסת 1.0 ליטר עם 69 כ"ס ותיבת חמישה הילוכים ידנית, שילוב שמוצע אצלנו באייגו הקטנה יותר.
בגרסת הכלאיים (1.5 ליטר בנזין ומנוע חשמלי) אין שינוי במערכת ההנעה - עדיין עם 100 כ"ס משולב ותצרוכת דלק ממוצעת בתנאי מעבדה של 30.3 ק"מ לליטר. מנגד, טויוטה מבטיחה שיפור לבידוד הרעשים, נוחות הנסיעה ולהיגוי, בין היתר תודות לתושבות מנוע ובולמים חדשים ושדרוגים נוספים.
מפרט הבטיחות ישודרג גם הוא, כאשר כל הגרסאות יוצעו מעתה עם מערכות הבטיחות המתקדמות של טויוטה (המכונות Safety Sense). אלו כוללות בלימת חירום אוטונומית, אורות קדמיים אדפטיביים למניעת סינוור, התרעת סטייה מנתיב וזיהוי שלטים (למעט בגרסת הבסיס, בה אין זיהוי שלטים). בישראל היאריס מוצעת מתחילת 2017 עם מערכות אלו בכל רמות הגימור מלבד הבסיסית.
טויוטה יאריס עברה מתיחת פנים נוספת, בישראל השנה
צילום: מנהל