נחשפה - סקודה אוקטביה RS המחודשת - אוטו

נחשפה - סקודה אוקטביה RS המחודשת

עיצוב חדש, טכנולוגיות עדכניות ושינוי אחד מפתיע - בגרסה המעודכנת של אוקטביה RS

שבועות אחדים אחרי ההכרזה על מתיחת הפנים לאוקטביה, הגיעה תורה של הגרסה הספורטיבית, RS, לעבור עדכון. ככלל, עדכוני העיצוב שעברה האוקטביה ה'רגילה' הגיעו גם לגרסה הספורטיבית, אולם בגרסת ה-RS יש שינויים גם במכאניקה ובשלדה.
בגזרת ה"קנקן" נרשמים עיצוב חדש לחזית, עם פגוש קדמי חדש ויחידות תאורה קדמיות חדשות (כעת 'לד' מלא, במקום בי-קסנון), מפוצלות ומושחרות, המתחברות לשבכה הקדמית מושחרת אף היא; לדעתנו האישית, התוצאה לא ממש מוצלחת.
מאחור השינוי עדין ביותר, עם עיצוב מעט שונה ליחידות התאורה.
בשלב זה, סקודה אינה חושפת את תא הנוסעים של אוקטביה RS המחודשת – אך מצהירה על שורה של עדכונים מקבילים לאלו של האוקטביה המחודשת. מסך המגע כעת גדול מבעבר – "9.2, במקום "8 (ו-"5.8 אצלנו עד היום) ותוספת מתבקשת של מערכות בטיחות חדשות – בלימה אוטונומית עם זיהוי הולכי רגל, ניטור שטחים מתים, התרעה על תנועה חוצה מאחור ומערכת אוטונומית לתמרון נגרר בנסיעה לאחור.

ויש גם גרסת סטיישן
מבחינה מכאנית, השינויים קצת יותר מעניינים. דווקא ביחידת ההנעה אין שינויים של ממש – המנוע הוא אותו 2.0 ליטר טורבו בנזין, אבל קצת יותר חזק - 230 כ"ס (כמו בגרסת ה-RS230) במקום 220 כ"ס. המומנט נותר כשהיה – 35.7 קג"מ – אך הוא מתקבל בטווח מעט רחב יותר (1500-4600 סל"ד, במקום 1500-4400). תיבת ההילוכים הרובוטית הדו-מצמדית היא עדיין עם 6 יחסי העברה – ולא זו החדשה יותר עם 7 הילוכים, כפי שקיבלה הגולף GTI המחודשת. הביצועים טובים מעט מבעבר – עם 6.7 שניות ל-100 ק"ש בגרסה הידנית (שלא במפתיע, כמו ב-RS230) במקום 6.8 שניות בגרסת ה-220 כ"ס; נתוני ביצועים לגרסאות האוטומטיות לא פורסמו בשלב זה. גרסת הדיזל (2.0 ליטר, 184 כ"ס, 38.7 קג"מ) מציעה אף היא ביצועים מעט טובים מבעבר - 7.9 שניות ל-100 קמ"ש, במקום 8.1 שניות (גם כאן בגרסה הידנית) – על אף שההספק והמומנט נותרו ללא שינוי.
השינויים המשמעותיים יותר נוגעים לשלדה ולהתנהגות הכביש. לגרסת ה-RS המחודשת יש מפשק סרנים אחורי רחב ב-3 ס"מ(!) ביחס ל-RS היוצאת – מה שאמור ליצור שינוי מורגש בהתנהגות החלק האחורי של האוקטביה. בנוסף לכך, חידושים נוספים שעשויים לשפר את התנהגות הכביש הם בולמי זעזועים אדפטיביים (DCC) ודיפרנציאל אלקטרוני מוגבל החלקה (XDS+), שהוצע עד עתה רק בגרסת ה-RS230. מה יעשה להתנהגות ההיגוי ביחס-משתנה שקיבלה ה-RS המעודכנת? קצת פחות ברור.
מצ'מפיון מוטורס, נמסר כי אוקטביה RS המחודשת תגיע לישראל בחצי השני של 2017. המחיר עדיין לא ידוע.
     

תגובות גולשים:

לכתבה זו התפרסמו תגובות