שבועות אחדים אחרי ההכרזה על מתיחת הפנים לאוקטביה, הגיעה תורה של הגרסה הספורטיבית, RS, לעבור עדכון. ככלל, עדכוני העיצוב שעברה האוקטביה ה'רגילה' הגיעו גם לגרסה הספורטיבית, אולם בגרסת ה-RS יש שינויים גם במכאניקה ובשלדה.
בגזרת ה"קנקן" נרשמים עיצוב חדש לחזית, עם פגוש קדמי חדש ויחידות תאורה קדמיות חדשות (כעת 'לד' מלא, במקום בי-קסנון), מפוצלות ומושחרות, המתחברות לשבכה הקדמית מושחרת אף היא; לדעתנו האישית, התוצאה לא ממש מוצלחת.
מאחור השינוי עדין ביותר, עם עיצוב מעט שונה ליחידות התאורה.
בשלב זה, סקודה אינה חושפת את תא הנוסעים של אוקטביה RS המחודשת – אך מצהירה על שורה של עדכונים מקבילים לאלו של האוקטביה המחודשת. מסך המגע כעת גדול מבעבר – "9.2, במקום "8 (ו-"5.8 אצלנו עד היום) ותוספת מתבקשת של מערכות בטיחות חדשות – בלימה אוטונומית עם זיהוי הולכי רגל, ניטור שטחים מתים, התרעה על תנועה חוצה מאחור ומערכת אוטונומית לתמרון נגרר בנסיעה לאחור.
נחשפה - סקודה אוקטביה RS המחודשת
צילום: מנהל
ויש גם גרסת סטיישן
מבחינה מכאנית, השינויים קצת יותר מעניינים. דווקא ביחידת ההנעה אין שינויים של ממש – המנוע הוא אותו 2.0 ליטר טורבו בנזין, אבל קצת יותר חזק - 230 כ"ס (כמו בגרסת ה-RS230) במקום 220 כ"ס. המומנט נותר כשהיה – 35.7 קג"מ – אך הוא מתקבל בטווח מעט רחב יותר (1500-4600 סל"ד, במקום 1500-4400). תיבת ההילוכים הרובוטית הדו-מצמדית היא עדיין עם 6 יחסי העברה – ולא זו החדשה יותר עם 7 הילוכים, כפי שקיבלה הגולף GTI המחודשת. הביצועים טובים מעט מבעבר – עם 6.7 שניות ל-100 ק"ש בגרסה הידנית (שלא במפתיע, כמו ב-RS230) במקום 6.8 שניות בגרסת ה-220 כ"ס; נתוני ביצועים לגרסאות האוטומטיות לא פורסמו בשלב זה. גרסת הדיזל (2.0 ליטר, 184 כ"ס, 38.7 קג"מ) מציעה אף היא ביצועים מעט טובים מבעבר - 7.9 שניות ל-100 קמ"ש, במקום 8.1 שניות (גם כאן בגרסה הידנית) – על אף שההספק והמומנט נותרו ללא שינוי.
השינויים המשמעותיים יותר נוגעים לשלדה ולהתנהגות הכביש. לגרסת ה-RS המחודשת יש מפשק סרנים אחורי רחב ב-3 ס"מ(!) ביחס ל-RS היוצאת – מה שאמור ליצור שינוי מורגש בהתנהגות החלק האחורי של האוקטביה. בנוסף לכך, חידושים נוספים שעשויים לשפר את התנהגות הכביש הם בולמי זעזועים אדפטיביים (DCC) ודיפרנציאל אלקטרוני מוגבל החלקה (XDS+), שהוצע עד עתה רק בגרסת ה-RS230. מה יעשה להתנהגות ההיגוי ביחס-משתנה שקיבלה ה-RS המעודכנת? קצת פחות ברור.
מצ'מפיון מוטורס, נמסר כי אוקטביה RS המחודשת תגיע לישראל בחצי השני של 2017. המחיר עדיין לא ידוע.
נחשפה - סקודה אוקטביה RS המחודשת
צילום: מנהל