איך הייתה נראית מכונית מירוץ של אינפיניטי, אם יצרנית מכוניות היוקרה היפנית הייתה קיימת בשנות ה-40? קבוצה של מעצבים ומהנדסים ביצרנית שאלו את עצמם את אותה שאלה בדיוק, ויצאו למסע ליצירת מכונית תצוגה יוצאת דופן. במקום לחזות את העתיד היא צופה דווקא לעבר, ומנסה להמחיש מה היה קורה אם אינפיניטי הייתה נוסדת לפני אי אז, ולא בסוף שנת 1989.
אינפיניטי מציגה: עובדות אלטרנטיביות
צילום: מנהל
התוצאה היא מכונית מירוץ בהשראת הדגמים החד-מושביים של שנות ה-40. היא מכונה "פרוטוטייפ 9" (אב-טיפוס 9), ומציעה מרכב צר וגלגלים חשופים. משקלה העצמי עומד על 890 ק"ג, ולמרות שמדובר במכונית שאמורה להיות מעידן הבנזין, היא מצוידת דווקא במנוע חשמלי של חברת האם ניסאן, עם 148 כ"ס ו-32.6 קג"מ. תיבת הילוך בודד מעבירה את הכוח לגלגלים האחוריים.
אינפיניטי מציגה: עובדות אלטרנטיביות
צילום: מנהל
על פניו שילוב בין עיצוב שנות ה-40 למנוע חשמלי נראה מעט מוזר, אבל הביצועים דווקא לא רעים - תודות למשקל הנמוך הפרוטוטייפ 9 מאיצה מעמידה ל-100 קמ"ש בתוך 5.5 שניות, ולמהירות מרבית צנועה לימינו אך מקובלת לשנות ה-40 של 170 קמ"ש. למכונית אורך של 433 ס"מ, רוחב של 182 ס"מ, גובה של 91 ס"מ ובסיס גלגלים של 270 ס"מ.
אינפיניטי מציגה: עובדות אלטרנטיביות
צילום: מנהל
תמוהה יותר היא הבחירה של אינפיניטי להותיר את המרכב, שיוצר אגב בעבודת יד, חשוף בצבע כסף - שהיה אופייני באותן השנים למכוניות המירוץ הגרמניות. מכוניות המירוץ היפניות נצבעו אז בלבן עם עיגול אדום, בדומה לדגל המדינה.