לא מזמן פרסמה קיה איורים ראשונים של הפיקנטו החדשה - המכונית הקטנה של המותג שהיא הצלחה ענקית בארץ. עכשיו מוסיפה החברה תמונות של ממש - וגם כמה נתונים ראשוניים.
התמונות שפורסמו דומות מאוד לאיורים שפורסמו לפניהן, ואל תקלו בכך ראש - לפעמים הקשר בין האיורים למציאות הוא קלוש למדי. כמו באיור, גם הפעם הרכב המוצג הוא ככל הנראה ברמת הגימור 'GT ליין' הבכירה, כך שלא בטוח שנקבל את נגיעות הצבע (אדום במקרה הזה) מבחוץ ומבפנים גם במכוניות שיגיעו ארצה.
קיה פיקנטו החדשה - תמונות ופרטים ראשונים
צילום: מנהל
עיצוב החרטום, כמו שכבר ראינו, עמוס ואגרסיבי בהרבה מאשר בדור הנוכחי, אבל הפרופורציות הכלליות דומות למדי. בסיס הגלגלים התארך בסנטימטר וחצי ל-2.4 מ', בעוד האורך הכללי נשאר זהה - 3.595 מ'. החברה מספרת כי הסרח הקדמי קוצר במעט בעוד הסרח האחורי הוארך - אבל לא מדובר במשהו שבולט לעין. כך שלמרות ההצהרות של קיה כי מדובר ברכב "חדש לחלוטין" - אין כאן מהפכות מבחינת המידות. למרות המידות הדומות, קיה מצהירה על שיפור בחלל לנוסעים ולמטען בזכות "אריזה חכמה ויעילה יותר".
קיה פיקנטו החדשה - תמונות ופרטים ראשונים
צילום: מנהל

תא הנוסעים הנראה בתמונה מודרני יותר מהנוכחי, עם מסך מולטימדיה "צף" ויחידת מיזוג מודרנית למראה. אולם בניגוד למה שהוצג באיור - כאן רואים בבירור כי מדובר בבקרת אקלים רגילה, ולא מפוצלת. כצפוי בקטגוריה. על ההגה ניתן לראות כפתורים לתפעול בקרת שיוט ודיבורית בלוטות' מובנית, אבל לא רואים כפתורים לתפעול מערכות בטיחות מתקדמות כלשהן. גם היעדר יחידת מצלמות בבסיס המראה המרכזית מחזק את ההשערה שקיה בחרה שלא לצייד את הפיקנטו החדשה במערכות בטיחות מתקדמות.

קיה תציג את הפיקנטו החדשה בתערוכת ז'נבה הקרובה, שתיפתח עוד חודשיים. עד אז בטח נראה לפחות עוד הודעה אחת לעיתונות, אולי אפילו שתיים, עם פרטים מלאים יותר.
קיה פיקנטו החדשה - תמונות ופרטים ראשונים
צילום: מנהל