הדור השני של קיה פיקנטו זכה בארץ להצלחה עצומה - פיקנטו היא מכונית המיני הנמכרת ביותר בישראל כבר כמה שנים ברציפות, ואף היתה, ב-2014, המכונית הנמכרת ביותר בארץ. מעמד שאף מכונית מיני לא הגיעה אליו עד אז.
לכן באופן טבעי העניין בדור החדש של פיקנטו, שתוצג בז'נבה - ולפי מקורות בטלקאר, היבואנית, יגיע אלינו מיד אחר כך - רב מאוד. היום שחררה קיה שלושה איורים של הפיקנטו החדשה, שניים חיצוניים ואחד פנימי. אומנם לא נמסרו פרטים טכניים, אך ניתן ללמוד מהם לא מעט על הכיוון בו בחרה קיה עבור הדור השלישי של מכונית המיני שלה.
הצצה ראשונה לפיקנטו הבאה
צילום: מנהל
ראשית, העיצוב החיצוני - אנשי קיה שומרים, ובצדק, על המראה הכללי של הדור הנוכחי, עם פרופורציות דומות ועיצוב דינמי. אולם נראה כי הדור החדש מעט ארוך ורחב יותר, כך שהוא נראה מעט נמוך יותר מאשר הדור הנוכחי. החרטום שומר על אלמנט "אף הנמר" המוכר של קיה, אך בפרשנות אגרסיבית יותר, עם יחידות תאורה חדשות ומודרניות למראה ופגוש בעל שפה מחודדת.
אולם האיור המעניין יותר הוא דווקא זה המציג את פנים הרכב - שימו לב, למשל, לכיתוב על בסיס ידית ההילוכים, שמלמד כי ככל הנראה הפיקנטו תשמור על תיבת ההילוכים הוותיקה (שלא לומר מיושנת) בעלת ארבעת ההילוכים. הדשבורד מחולק לשלושה מפלסים, ונראה מודרני בהרבה מאשר העיצוב הנוכחי. צג מגע גדול המזדקר מתוך הדשבורד, כמו גם צד דיגיטאלי בתוך לוח המחוונים, תורמים אף הם לתחושה מודרנית בסביבת הנהג. האיור מציג גם פריטי אבזור לא מקובלים בקטגוריה, כגון בקרת אקלים מפוצלת (אבל עם חוגה אחת בלבד לקביעת טמפרטורה...), כפתור התנעה, חימום מושבים ושפע כפתורים על ההגה (שמזכיר את זה המותקן בנירו), מה שמרמז על קיומה של בקרת שיוט. אבל אנחנו מהמרים שאת רוב הפריטים הללו לא נפגוש כסטנדרט בארץ, לפחות לא בכל רמות האבזור.
פרטים טכניים על הפיקנטו, כאמור, לא נמסרו, אך השמועות ברשת תמימות דעים כי כמו תיבת ההילוכים, גם המנועים ימשיכו מהדור הנוכחי - משמע מנוע 1.0 ל' ו-1.25 ל' אטמוספריים, בהספקים של כ-70 כ"ס למנוע הקטן ו-85 כ"ס למנוע הגדול יותר. אולם קרוב לוודאי שהמנועים יעברו עדכון לשיפור צריכת הדלק ופליטת המזהמים, כדי לעמוד בתקנים החדשים.
הצצה ראשונה לפיקנטו הבאה
צילום: מנהל