סמל"ת, יבואנית סובארו בישראל, החלה בשיווק סובארו BRZ המחודשת בישראל. הגרסה המעודכנת נחשפה לפני כחצי שנה, והיא כוללת שינויים קוסמטיים בחוץ ובפנים, לצד שינויים במערכת ההנעה.
השינויים בחוץ אינם גדולים. השבכה בולטת יותר מאשר בעבר, הפגושים זכו לעיצוב חדש שאמור לשפר את האווירודינמיות שלהם, וליחידות התאורה - מלפנים ומאחור – עיצוב חדש וטכנולוגיה שונה ('לד' מלא). גם בפנים אין מהפכות, אך תא הנוסעים המחודש אמור להעניק תחושה עשירה מאשר זה הקודם – בין היתר בזכות מערכת מולטימדיה חדשה, עם מסך בגודל "6.2, גלגל הגה שונה, לחצני פיקוד חדשים ולוח מחוונים עם צג דיגיטלי צבעוני בגודל "4.2.
סובארו BRZ המחודשת בישראל – מ-230,000 שקל
צילום: מנהל
מנגד, השינויים בתחום המכני רבים. מנוע הבוקסר (2.0 ליטר אטמוספרי) קיבל גלי זיזים חדשים, שסתומים חדשים, סעפות (יניקה ופליטה) חדשות וראש מנוע שתוכנן מחדש. שיא המומנט מושג כעת בסל"ד נמוך במעט מאשר קודם: 6400 סל"ד לעומת 6600 סל"ד. באופן מעניין, רק בגרסה הידנית יש עליה בהספק, עם תוספת של 5 כ"ס ו-0.7 קג"מ ל-205 כ"ס (7000 סל"ד) ו-21.5 קג"מ (6400 סל"ד). בנוסף, יחס ההעברה הסופי בגרסה זו קוצר במעט (מ-4.1 ל-4.3).
מעבר לכך, היצרנית מדווחת על שינויים שנעשו לטובת חידוד ההתנהגות. ה-BRZ המחודשת זוכה למוט מייצב עבה יותר מאחור, מרכב קשיח מבעבר ובקרת יציבות שכוילה מחדש. יחד עם זאת, חבילת ה"ביצועים" האופציונאלית (עבור הגרסאות הידניות) - הכוללת קליפרים של ברמבו, דיסקים מוגדלים, בולמי זעזועים של סאקס (Sachs) וחישוקי "17 שונים - זמינה בשלב זה רק בארה"ב.
סובארו BRZ המחודשת בישראל – מ-230,000 שקל
צילום: מנהל
מחירי סובארו BRZ המחודשת מתחילים ב-230,000 שקלים לגרסה הידנית, ו-240,000 שקלים לגרסה האוטומטית (רק בהזמנה מיוחדת). בשונה מבעבר, ה-BRZ המחודשת תוצע רק ברמת גימור אחת, המקבילה לרמת הגימור היותר-מאובזרת של הדגם הקודם – מה שאומר שהמחירים החדשים משקפים הוזלה של 6000 שקלים עבור כל אחת מהגרסאות.
סובארו BRZ המחודשת בישראל – מ-230,000 שקל
צילום: מנהל