צבי נטע, הבעלים של חברת מכשירי תנועה, ואורן אוחנה, מנהל מותג סוזוקי בישראל, נשמעים מרוצים מאוד מביצועי המותג בשנה שאו-טו-טו נגמרת. ואפשר להבין למה – ב-2016 מסרה סוזוקי מספר שיא של מכוניות בישראל, כמעט 14,000 מכוניות. חלק מהגידול במכירות נבע מהשקת דגמים חדשים – סלריו ובאלנו – וחלק מההצלחה לה זוכה רכב הפנאי הקטן של החברה, ויטארה, ממנו נמסרו השנה 4500 מכוניות. נתון שהופך אותו לאחד מרבי המכר של הקטגוריה.
אבל צבי ואורן לא מתכננים לנוח על זרי הדפנה, ובטוחים כי ב-2017 יצליחו להגדיל את מכירות המותג לכ-16,000 יחידות. חלק מהאופטימיות מתבסס על הגעת האיגניס החדש בשנה הבאה, כמו גם הגעת מתיחת הפנים של הקרוסאובר, המשפחתית של המותג שמכירותיה נחלשו בשנה האחרונה. יחד עם איגניס, יעמוד היצע הדגמים של המותג בארץ על שבעה – סלריו, איגניס, סוויפט, באלנו, ויטארה, קרוסאובר וג'ימני – וגם זה שיא של כל הזמנים.
סוזוקי – תוכניות גדולות ל-2017
צילום: מנהל
איגניס תגיע בסביבות מרץ עם מנוע 1.2 ל' ותיבה אוטומטית-רציפה , למעשה יחידת הנעה זהה לזו שאפשר למצוא בבאלנו, והנעה קדמית. הוא יגיע ברמת אבזור גבוהה, כך מבטיחים צבי ואורן, אבל ללא מערכות הבטיחות. אלו יגיעו, לפי התכנון, רק בחצי השני של השנה, ואז מתוכננת להגיע גם גרסת ההנעה הכפולה. ומה לגבי המערכת ההיבירידית? זו משודכת כרגע רק לגרסה הידנית, ובחברה עדיין מתלבטים אם להביא אותה לארץ. הטבת המס למכוניות היברידיות עשויה להוריד את מחיר גרסה זו לרמה אטרקטיבית מאוד.
סוזוקי – תוכניות גדולות ל-2017
צילום: מנהל
בסביבות חודש מרץ, אמורה להגיע גם מתיחת הפנים של הקרוסאובר. לארץ היא תגיע כנראה רק עם מנוע ה-1.4 ל' המוגדש (140 כ"ס) ותיבה פלנטרית עם שישה הילוכים. יחד עם ההספק יעלה גם המחיר, וככל הנראה מחירה יישר קו עם המתחרות – משמע באזור 130,000 שקלים. גרסה ידנית לא נמצאת כרגע בתכנון בשל אכזבה מקצב המכירה של הגרסה הידנית הנוכחית, וכנראה שגם מנוע ה-1.0 ל' המוגדש לא יגיע אלינו. לדעת אנשי סוזוקי, הקהל המסורתי של המותג לא מוכן עדיין למנוע קטן כזה ברכב משפחתי – אולי הם עדיין לא קיבלו החלטה סופית בנושא, ו"במחיר הנכון" ישקלו הבאת גרסה זו לארץ.
בשנה הבאה אמורה להיות מוצגת גם סוויפט חדשה, אם כי לא ברור מתי בדיוק. לפי תמונות של קטלוגי יפני שדלפו לרשת, הדגם החדש שומר על דמיון לשני הדורות הקודמים, אבל עם מראה אגרסיבי יותר בזכות עיצוב חרטום מחודד בהרבה מבעבר. היצע המנועים יכלול גם כאן מנוע 1.0 ל', ככל הנראה מוגדש, ואת מנוע ה-1.2 ל' שהוצג בבאלנו. ביפן תהיה גם גרסת ספורט, אולי עם מנוע ה-1.4 ל' המוגדש, אבל אלינו היא כנראה לא תגיע.
סוזוקי – תוכניות גדולות ל-2017
צילום: מנהל