יתרונות חסרנות

יתרונות / יכולת דינמית, מחיר סביר לרכב פנאי (בייחוד בידני), הגה מדויק, מרחב סביר מלפנים, עיצוב נאה בסביבת הנהג.

חסרונות / נוחות נסיעה בינונית בעיר, רעשים מוחשיים מחוץ לעיר.

בשורה התחתונה / רכב פנאי קטן בתמחור נאה.

סוזוקי קרוסאובר חוות דעת

  • חוות דעת סוזוקי קרוסאובר החל את דרכו בשנת 2012 כרכב תצוגה בשם S-קרוס, והפך בהמשך לסוזוקי SX4. בעוד היצרנית מכנה אותו רכב פנאי לכל דבר, היבואנית המקומית בוחרת לכנותו משפחתית קומפקטית, כך שכמו שקרה עם ה-SX4, גם הדגם החדש מעט מבולבל מבחינת מיקום בין הקטגוריות. הפעם, כדי להמשיך ולהפגין נוכחות בקטגוריה הכי פופולרית בעולם, ממשיכה היצרנית היפנית בשיווק ה-SX4 הקודמת, אצלנו וכנראה גם בשווקים אחרים מסביב לעולם. אי לכך ובהתאם לזאת, זוכה הדור החדש לשם דגם משלו. בעוד בכמה שווקים הוא פשוט נקרא SX4 עם תוספת S-קרוס בצד, אצלנו נעשה מהלך שיווקי קצת אחר כשהקרוסאובר נקרא על שם קטגוריה שלמה. בתחילת הרבעון האחרון של 2013, נחת הקרוסאובר בארץ בכמה גרסאות ועם תמחור אטרקטיבי למדי. גרסה בעלת תיבה אוטומטית והנעה קדמית מוצעת ב-120,000 שקלים ומהווה חבילה מעניינת. 
  • עיצוב ונוכחות הקרוסאובר לא יגרום לכם להתאהב בו במבט ראשון. החרטום נמשך נמוך ופוגם מעט בפרופורציות הנאות למדי. הטיפול במשטחי הצד והקימורים על מכסה המנוע, גורמים לו להיראות הרמוני וקשוח במידה, גם בזכות נגיעות פלסטיק כהה ומיני מגנים, שהכרחיים לקטגוריה הזו. העיצוב הנאה של יחידות התאורה מלפנים ונגיעות כרום עדינות נותנות לקרוסאובר נוכחות, כנדרש בסגמנט, גם אם התוצאה לא תעתיק נשימתו של אף צופה.
  • תא נוסעים ומטען הקרוסאובר נראה טוב בתא הנוסעים, עם קווים עדינים ומאופקים, וטיפול חכם ולא עמוס במשטחים. נגיעות מוכספות קלות מוסיפות כאן צבע ותחושה נעימה. המרווח מלפנים טוב, בסיס הכיסא מעט קצר והתחושה מהמושבים קצת נוקשה. גם מאחור המצב טוב, ניתן לבחור בשני מצבים למשענת, אך המושב מעט דרגשי לאנשים גדולי מידות. תא המטען גדול למדי (430 ליטר).
  • מנוע וביצועים מנוע ה-1.6 ליטר המוכר נותר עם הספק של 120 כ"ס, אך זכה למסכת עדכונים והפחתת משקל. יחידת ההנעה עושה תפקידה היטב, לא פחות ולא יותר. הביצועים מספקים ורק תחת עומס גבוה מורגשת פעולת התיבה הרציפה ורעשי המנוע חודרים אל התא. תחת שימוש רגיל התיבה איננה מושכת תשומת לב בצורה האופיינית לבנות מינה.
  • נוחות והתנהגות נוחות הנסיעה ממוצעת. כיול "מוצק" למתלים מביא לריסון טוב של המרכב על כביש גלי, אולם בנסיעה עירונית, בעיקר על שיבושים, הקרוסאובר מתקשה לבודד מפני הדרך. בשיוט נוכחים רעשי כביש ורוח. התנהגות הכביש בהחלט מפתיעה, עם נכונות גבוהה להיכנס לפניות ולהגיב בדרך צפויה ואף משעשעת. על כבישים מתפתלים, נשמרה הנינוחות תחת לחץ ברמה יוצאת דופן ביחס לבני מינו. ההתנהגות צפויה, רהוטה ואפילו תעלה חיוך מדי פעם. ההגה בעל משקל טוב ומדויק מאוד.
  • תמורה למחיר גרסאות ההנעה הקדמית זולות ממכוניות משפחתיות לא במעט.
  • סיכום הקרוסאובר מתמקם בין מכונית משפחתית לרכב פנאי, עם תמחור תחרותי למדי.

מבחני רכב

למי שרוצה לחקור לעומק

8 1

שווה לשקול גם

ציון ותגובת גולשים

ברשותך סוזוקי קרוסאובר?

ציון משוכלל של גולשי אתר אוטו

ציון ותגובת גולשים

מתחרים סוזוקי קרוסאובר

סוזוקי קרוסאובר צריכת דלק

חישוב צריכת דלק אמיתי, הינו נתון שתלוי בהמון משתנים סביבתיים ולכן לעולם לא ניתן נתון מדוייק וצריכת דלק אמיתית.

4
סוזוקי קרוסאובר צריכת דלק צריכת דלק יצרן
ק"מ /ל׳
צריכת דלק יצרן
עירוני ק"מ /ל׳
צריכת דלק יצרן
בין עירוני ק"מ /ל׳
צריכת דלק
אמיתית ק"מ /ל׳
דרגת
זיהום אוויר
18.1 14.7 20.8 14.66 6
18.1 14.7 21.2 14.66 4
18.5 15.8 20.4 15 8
18.5 15.3 20.4 15 5
5
14