סוזוקי קרוסאובר 2022 יד שניה

סוזוקי קרוסאובר 2022 חוות דעת

נבדק על ידי אוהד אלגוב
  • רקע כללי

    סוזוקי קרוסאובר החל את דרכו בשנת 2012 כרכב תצוגה בשם S-קרוס. גרסת ייצור שמרה על השם עם או ללא תוספת 'SX4', אבל כשהדגם עלה לישראל ברבעון האחרון של 2013 השם שונה לקרוסאובר. המקום היחיד בעולם שהדגם נקרא 'קרוסאובר'. הסיבה? כי בדור הקודם היתה גם SX4 סדאן שבשווקים מסוימים, כמו אצלנו למשל, עוד המשיכה להימכר במקביל לדגם החדש.

    ביוני 2022 עלה ארצה הדור השני של הדגם תחת השם העולמי, S-קרוס, כך שדף הדגם הזה מתייחס רק לדור הראשון שסיים השנה את תפקידו.

    מאז שהגיע לישראל עודכן הדגם שלוש פעמים. בפברואר 2017 עם הגעת מתיחת הפנים לדגם, בספטמבר 2019 כשזכה (לראשונה) במערכות בטיחות אקטיביות מקוריות, וביוני 2021 עם החלפת יחידת הכוח, בכזו שמשלבת גם מערך היברידי מתון.

     

    בתחילת דרכו נחת בארץ עם מנוע בנזין (1.6 ל', 120 כ"ס) בשידוך לתיבה ידנית או אוטומטית-רציפה. בתחילת שנת 2017 נחתה בארץ גרסה מעודכנת, לאחר מתיחת פנים ראשונה. מלבד שינויים לעיצוב החיצוני ולאבזור לקרוסאובר המעודכן מנוע טורבו-בנזין חדש בנפח 1.4 ל' (140 כ"ס) המשודך לתיבה אוטומטית או ידנית עם שישה הילוכים. ביוני 2021 הוחלפה יחידת הכוח בכזו שמשלבת גם מערך היברידי מתון. מנוע ה-1.4 ל' טורבו שהיה בעבר עודכן והספקו ירד ל-129 כ"ס (140 לפני כן). כדי לפצות על כך נוספה מערכת היברידית מתונה.

    הביצועים דומים כשצריכת הדלק עדיפה. קרוסאובר חולק עם ויטארה (המעט קטן ממנוע) פלטפורמה, מכלולים שונים, ומאז מתיחות הפנים של שניהם גם את יחידת הכוח. הוא מגיע אלינו רק ברמת גימור אחת, GLX שאת פירוט תכולתה ניתן לראות בדף הדגם של שנת 2018.

  • עיצוב ונוכחות

    הקרוסאובר לא יגרום לכם להתאהב בו במבט ראשון. אבל מתיחת הפנים בהחלט סייעה לו בכך – פגוש חדש, פנסי חזית גדולים יותר ושבכה ענקים בגימור כרום מקנים לו הופעה הרבה יותר בולטת ביחס לעבר.
  • תא נוסעים ומטען

    מתיחת הפנים לא שינתה הרבה בתא הנוסעים שעדיין נראה נאה למדי, עם קווים עדינים ומאופקים, וטיפול חכם ולא עמוס במשטחים. איכות ההרכבה טובה אך מצד שני איכות החומרים והגימור בתא פחות טובים מהמקובל. צג מערכת המולטימדיה (אופציה בהתקנה מקומית) סובל מהשתקפויות. המרחב מלפנים טוב, שדה הראייה טוב והמושבים מלפנים סבירים. מאחור המרחב לשני נוסעים טוב, לשלישי כבר יהיה צפוף. תא המטען גדול למדי (440 ליטר).
  • מנוע וביצועים

    מנוע ה-1.4 ל' במהדורה ההיברידית מתונה(129 כ"ס) מפתיע בביצועיו, מאפשר צבירת מהירות בקצב נאה ללא מאמץ מיוחד ומאפשר יכולת טובה לעקיפה. זמינות הכוח הופכת אותו לנעים בשימוש יום-יומי רגוע. תיבת ההילוכים חלקה לרוב, על חשבון מהירות תגובתה.
  • טווח נסיעה חשמלי / צריכת דלק

    צריכת הדלק טובה למדי עם 11.9 ק"מ לליטר במבחן מאומץ.

    • צריכת דלק - ממוצעת
      צריכת דלק - ממוצעת
      צריכת הדלק המשולבת לפי נתוני יצרן. כמה קילומטרים תוכלו לנסוע בכל ליטר של דלק
      17.5 ק"מ/ליטר
    • צריכת דלק בפועל
      צריכת דלק בפועל
      צריכת דלק אמיתית משתנה מנהג לנהג בהתאם למזג האוויר ולסגנון הנהיגה. הנתון המוצג מבוסס על המדידה במהלך נסיעת מבחן של מגזין אוטו
      14.2 ק"מ/ליטר
    • נפח מיכל דלק
      47 ליטר
    • דרגת זיהום אוויר
      דרגת זיהום אוויר
      נתון דרגת הזיהום נקבע ע"פ נוסחה של משרד התחבורה
      4
  • נוחות והתנהגות

    כיול המתלים נוטה לצד הרך, ובהתאם לרוב נוחות הנסיעה ראויה. במעבר על שיבושים גסים הרכב עשוי לחבוט ואותו כיול רך מוביל לתזוזות יתר בכביש גלי בגלל ריסון בינוני. מחוץ לעיר נוחות הנסיעה טובה. רמת הרעשים גבוהה מהרצוי – רעשי הכביש והרוח בולטים כבר ב-90 קמ"ש והמנוע רועש מאוד בעומס. בנסיעה, במיוחד בשביל, נשמעים גם צקצוקים מהמרכב. היכולת הדינאמית טובה אך זוויות הגלגול פחות נעימות בנהיגה שכזו. קרוסאובר מעדיף נהיגה מתונה ורגועה. בשביל קרוסאובר מעניק נוחות נסיעה סבירה בהחלט.
  • תמורה למחיר

    יחידת ההנעה המשיכה במסע השיפורים של קרוסאובר, אך גם מחירו עלה. מדובר ברכב טוב מבעבר, אך התחרות סביבו מתקדמת בקצב מהיר.
  • בטיחות

    סוזוקי קרוסאובר נבחן במבחני הריסוק של יורו NCAP וזכה לחמישה כוכבים, אך צריך לזכור שהמבחן נערך בשנת 2013 בתקן פחות מחמיר מהיום. מבחינת מערכות בטיחות מתקדמות הדגם מוצע עם מערכת בלימה אוטונומית ובקרת שיוט אדפטיבית אך היעדר מערכת התראה על סטייה מנתיב מחייבת גגם כיום מערכת התראה בהתקנה מקומית.
  • מה חדש בדגם

    אין שינוי בדגם בשנת 2022, כשמחליפו עלה ארצה ביוני 2022 תחת שם חדש: S-קרוס.
  • 01.png

    סיכום חוות הדעת של אוהד אלגוב

    סוזוקי קרוסאובר הוא רכב פנאי קטן שיכול להחליף את המשפחתית. הגיל ניכר.

סוזוקי קרוסאובר שאלות ותשובות

סוזוקי קרוסאובר הגיעה לישראל בסוף 2013.
הדור השני, תחת השם העולמי S-קרוס, עלה ארצה ביוני 2022.
שלוש פעמים: בפברואר 2017, בספטמבר 2019 וביוני 2021.
מתיחת פנים עם עיצוב מעודכן ומנוע טורבו-בנזין 1.4 ליטר חדש.
מערכות בטיחות אקטיביות מקוריות לראשונה בדגם.
יחידת כוח חדשה הכוללת מערכת היברידית מתונה.
רמת גימור אחת בלבד – GLX.
לא, בשנת 2022 הדגם הוחלף על ידי S-קרוס החדש.
סוזוקי קרוסאובר הוא רכב פנאי קטן שיכול להחליף משפחתית – אך גילו ניכר.
חמישה כוכבים במבחן Euro NCAP משנת 2013.
בלימה אוטונומית ובקרת שיוט אדפטיבית, אך התראת סטייה מהנתיב דורשת התקנה מקומית.
אין מערכת מקורית להתראת סטייה מנתיב.
לפי נתוני היצרן 17.5 ק"מ לליטר .
לפי מבחן מגזין אוטו 14.2 ק"מ לליטר .
47 ליטרים.
129 כ"ס, לעומת 140 כ"ס לפני כן.
הביצועים דומים לדגם הקודם, צריכת הדלק שופרה באופן שולי.
דרגת זיהום 4 לפי משרד התחבורה.
המנוע מספק כוח בצורה חלקה, נעים לשימוש יומיומי ויעיל בעקיפות.
חלקה לרוב אך מעט איטית בתגובות.
440 ליטרים – גדול ביחס לקטגוריה.
מדובר ברכב טוב מהעבר, אך המתחרות המודרניות מתקדמת מאוד.
עיצוב פשוט ונעים, איכות הרכבה טובה אך חומרים בסיסיים יחסית.
נוחות הנסיעה טובה, אך על שיבושים גסים הוא עשוי לחבוט.
רמת רעשים גבוהה יחסית, בעיקר רעשי כביש ורוח מעל 90 קמ"ש.
ישנן זוויות גלגול מורגשות, מתאים יותר לנהיגה רגועה.
נוחות סבירה בהחלט בזכות כיול מתלים רך.

סוזוקי קרוסאובר מחירון וגרסאות

סמנו עד 4 גרסאות להשוואה

סוזוקי קרוסאובר השוואה למתחרים

סמנו עד 4 דגמים להשוואה
  • `
    סוזוקי קרוסאובר
    סוזוקי קרוסאובר 1.4 ל' טורבו היברידי מתון, אוט', GLX, ADAS
    הספק כוח סוס 129

חוות דעת גולשים על סוזוקי קרוסאובר

4.5/5

דירוג משוקלל של גולשי אוטו

לביקורות הגולשים (15)

הנאת נהיגה

4.5

עלויות תחזוקה

3.9

נוחות השימוש ואבזור

4.1

מרווח ישיבה

4.4

תא המטען

4.4

יש לכם סוזוקי קרוסאובר? כתבו חוות דעת

סוזוקי ישראל רשימת דגמים

Cookies icon אתר אוטו משתמש בעוגיות

לידיעתך: באתר זה נעשה שימוש בקבצי Cookies ובכלים דומים כדי לספק לך חווית גלישה המותאמת ומבוססת על נתוני הגלישה שלך באתר. המשך הגלישה באתר מהווה הסכמתך לשימושים אלו על-פי לתנאי השימוש ומדיניות הפרטיות.