פורד פיוז'ן (מונדיאו)
זה יכל להיות פרק מצוין בסדרת משטרה בידיונית, אבל המקרה הבא ממחיש שלפעמים המציאות עולה על כל דימיון. עובד בסוכנות פורד באוהיו, ארה"ב, גילה להפתעתו חבילה ובה קרוב ל-15 ק"ג מריחואנה מוסתרת בתא המטען. המכונית הייתה בשיאה של הליך מסירה ללקוח ועברה בדיקה שגרתית, לאחר שהגיעה לסוכנות ברכבת מפס הייצור במקסיקו.
הפתעה בתא המטען: 200 ק
צילום: סניף יאנגסטאון של ה-DEA; יצרנית
הסמים שנתפסו בתא המטען של 15 מכוניות. החוקרים מעריכים ששווים יותר ממיליון דולר
העובד החרוץ פנה ללשכת החקירות הפדרלית (FBI) ולמנהל לאכיפת סמים (DEA), ואלו איתרו חמש מכוניות עם סמים מוסתרים בתוכן על-גבי רכבת שחנתה באוהיו, ותשע נוספות שפוזרו בסוכנויות באוהיו ופנסילבניה השכנה. נציין כי פירוש הדבר שהמכוניות נסעו על-גבי הרכבת למעלה מ-3,000 ק"מ עם הסמים בתוכן, בדרך מצפון-מערב מקסיקו למדינות הצפון-מזרחיות של ארה"ב.
חוקרי סניף יאנגסטאון של ה-DEA באוהיו, מעריכים כי הסמים - 15 חבילות ששקלו כ-15 ק"ג כל אחת (יותר מ-220 ק"ג סך-הכל) - שווים למעלה ממיליון דולר (כ-3.56 מיליון שקל). עוד הם מציינים כי ככל הנראה בוצעה טעות בשרשרת ההובלה של סוחרי הסמים - שהיו אמורים לפרוק את הסחורה מהמכוניות קודם לפיזורן בסוכנויות השונות. הסמים אגב, הוסתרו בשטח האחסון של הגלגל החלופי בתא המטען, ואף נארזו בצורת חצי גלגל כדי להתאים לתא במדויק.
הפתעה בתא המטען: 200 ק
צילום: סניף יאנגסטאון של ה-DEA; יצרנית
פורד פיוז'ן בטקס חניכת הייצור במקסיקו
כל המכוניות בהן הוסתרו הסמים היו מדגם הפיוז'ן (Fusion) של פורד, ששווק בעבר בישראל תחת השם מונדיאו (Mondeo). ייצור הפיוז'ן עבר מארה"ב למקסיקו בשנה שעברה, כחלק ממאמצי פורד להוזלת עלויות הייצור. ביצרנית הודיעו כי הם משתפים עם החקירה, וכי הממצאים עד כה גילו שהעמסת הסמים לא בוצעה בשלב הייצור או במרכז הלוגיסטי בו מועמסות המכוניות להפצה. ב-FBI וב-DEA הדגישו כי היצרנית משתפת פעולה עם החקירה, וכי בשלב זה אין עדיין מידע לגבי זהות העבריינים שהסתירו את הסמים, ולא בוצעו מעצרים.
הפיוז'ן אגב הוצעה בעבר בישראל בייבוא מקביל על-ידי איילון מוטורס, אך בתקופה בה יוצרה בארה"ב. כיום היא אינה משווקת אצלנו כלל. למרות שהוצגה עוד ב-2012, לפי שעה אין תוכניות לשיווק המונדיאו האירופאית (שגם מיוצרת באירופה) בישראל.