ב.מ.וו סדרה 6 גראן טוריזמו
ב.מ.וו סדרה 5 גראן טוריזמו (Gran Turismo) מתה, יחי ב.מ.וו סדרה 6 גראן טוריזמו. יצרנית מכוניות היוקרה הגרמנית חשפה את ה-6GT החדשה, יורשת ל-5GT ששווקה גם בישראל. בגלגולה הראשון, שהוצג במאי 2009, ה-GT הייתה גרסת ליפטבק עם חמש דלתות ומרכב מוגבה של הסדרה 5 הקודמת (F10).
כעת, כדי לבטא את תוספת התוכן שהמכונית קיבלה - כך ב.מ.וו - השם שונה לסדרה 6. בכך ה-GT הופכת למעשה לסנונית הראשונה במשפחת סדרה 6 החדשה, שגרסאותיה יתבססו על הדור הנוכחי של סדרה 5 (שם קוד G30). ה-6GT תושק בתערוכת פרנקפורט בספטמבר, ושיווקה יחל באירופה בנובמבר - אז גם תגיע לישראל.
ב.מ.וו מחליפה 5 ב-6 גראן טוריזמו
צילום: מנהל
ה-GT החדשה מציעה נוסחה דומה מאוד לקודמתה מבחינת המרכב - ליפטבק עם חמש דלתות (דלת אחורית גדולה ומשופעת). עם אורך כולל של 509 ס"מ, היא ארוכה מהסדרה 5 סדאן ב-15 ס"מ, ועם גובה של 154 ס"מ גבוהה בשישה. גם בסיס הגלגלים ארוך משמעותית - 307 ס"מ לעומת 297.5 בסדרה 5, בעוד שהרוחב כמעט זהה - 190 לעומת 189 ס"מ. ל-6GT נפח תא מטען של 610 ליטר, לעומת 530 בסדרה 5. ביחס ל-5GT היוצאת, ה-6 ארוכה בתשעה ס"מ, נמוכה בשני ס"מ ומציעה אותו רוחב ובסיס גלגלים.
ב.מ.וו מחליפה 5 ב-6 גראן טוריזמו
צילום: מנהל
המכונית החדשה תוצע עם מבחר של שלושה מנועים, כולם בשידוך לתיבת שמונה הילוכים אוטומטית (אין תיבה ידנית). גרסת 630i תצויד במנוע ארבעה צילינדרים, טורבו בנזין, בעל נפח של 2.0 ליטר. לגרסה זו 258 כ"ס ו-40.8 קג"מ ב-1,550 סל"ד, הנעה אחורית והיא מאיצה מעמידה ל-100 קמ"ש בתוך 6.3 שניות ולמהירות מרבית של 250 קמ"ש.
גרסת 640i מציעה מנוע 3.0 ליטר עם שישה צילינדרים, 340 כ"ס ו-45.8 קג"מ ב-1,380 סל"ד בסיוע מגדש טורבו. עם מנוע זה ה-GT מאיצה מעמידה ל-100 קמ"ש בתוך 5.4 שניות ולמהירות מרבית של 250 קמ"ש. ניתן להזמינה גם עם הנעה כפולה, אז היא מאיצה ל-100 בתוך 5.3 שניות. בנוסף תוצע באירופה גרסת 640d, עם מנוע 3.0 ליטר טורבו דיזל ו-265 כ"ס. בניגוד לדגמי הבנזין, זו אינה צפויה להגיע לישראל.
ב.מ.וו מחליפה 5 ב-6 גראן טוריזמו
צילום: מנהל
תודות לחסכון במשקל של עד 150 ק"ג לעומת ה-5GT ושיפורים ליחידות הכוח, ב.מ.וו מבטיחה חסכון בדלק של עד 15% לעומת הדור היוצא. ה-630i תציע תצרוכת דלק ממוצעת של 16 ק"מ לליטר בתנאי מעבדה, בעוד שדגם ה-640i יציע תצרוכת דלק של 14.3 ק"מ לליטר (13 עם הנעה כפולה).
ה-6GT תציע רשימת אבזור בטיחות ומותרות ארוכה, בדומה לסדרה 5. בין היתר ניתן יהיה להזמין אותה עם בלימת חירום אוטונומית וסיוע בתמרון התחמקות ממכשול, התרעת סטייה מנתיב עם סיוע אקטיבי, בקרת שיוט אדפטיבית עם סיוע בהאצה והיגוי והתרעת רכב בשטח מת.
ב.מ.וו מחליפה 5 ב-6 גראן טוריזמו
צילום: מנהל
אבזור המותרות כולל מערכת מולטימדיה עם מסך "10.25 ותפעול במחוות, תצוגת מידע עילית צבעונית לנהג, מערכת חנייה בשלט רחוק ועיסוי במושב הנהג עם שמונה תוכניות שונות. כן יוצעו מתלים מתכווננים (מתלי אוויר מאחור יהיו תקניים), היגוי אחורי אקטיבי ופנסי לד מלא אדפטיביים.
ב.מ.וו מחליפה 5 ב-6 גראן טוריזמו
צילום: מנהל
שיווק ה-6GT צפוי להתחיל בישראל בנובמבר 2017, כך נמסר מיבואנית המותג, חברת דלק מוטורס. נכון לעתה לא ידוע כמה תעלה, אך מחירה צפוי להיות גבוה מזה של ה-5GT היוצאת וכמובן מהסדרה 5 החדשה (שעולה בישראל החל מ-420 אלף שקל).