פיאט 500L מתחדש עם עיצוב רענן - אוטו

פיאט 500L מתחדש עם עיצוב רענן

מתיחת פנים ראשונה למיקרוואן של פיאט, שזכה להצלחה נאה באירופה ופחות בישראל. אז מה חדש ומתי יגיע אלינו?

פיאט 500L
פיאט 500L עבר מתיחת פנים. המיקרוואן האיטלקי הוצג לראשונה בשנת 2012, ולמרות שמו והניסיון לשוות לו דימיון ל-500 הקטנה, הוא מבוסס דווקא על פלטפורמת הסופרמיני של המותג (פונטו). לפי פיאט, מתיחת הפנים תכלול 40% חלקים חדשים - אם כי אלו נוגעים בעיקר לאבזור ולעיצוב, בעוד היצע המנועים ותיבות ההילוכים כמעט ולא השתנה.
המיקרוואן המחודש יוצע כבעבר בשתי גרסאות אורך - רגילה וארוכה. הדגם הקצר ישווק בגרסה "עירונית" בשם אורבן (Urban) ובגרסת "שטח" בשם קרוס (Cross). הוא ארוך כעת מה-500L היוצא בכ-10 ס"מ - דגם האורבן מציע אורך של 424 ס"מ (415 בעבר), בעוד שלקרוס אורך של 428 ס"מ. רוחב הדגם החדש עומד על 178 ס"מ, גובהו 166 ס"מ (168 בקרוס) ובסיס הגלגלים על 261 ס"מ.
פיאט 500L אורבן (מימין) ו-500L וואגון
הגרסה הארוכה, שמכונה כעת וואגון (Wagon) במקום ליבינג (Living), תציע מידות זהות לאורבן למעט אורך העומד על 438 ס"מ. לגרסה זו גם אפשרות לשבעה מושבים, לעומת חמישה בגרסאות הקצרות. כל הגרסאות זכו לעדכון עיצוב, חלקו בהשראת מתיחת הפנים שעברה לפני כשנתיים פיאט 500.
גרסת הקרוס תציע - בנוסף לעיצוב דמוי-שטח, הכולל מיגונים קדמיים ואחוריים ומיגוני צד - מרווח גחון גדול יותר ב-2.5 ס"מ מהאורבן. למרות שלא מדובר בגרסת שטח של ממש, כדי לשפר את כושר התנועה בבוץ, שלג וקרח לדוגמה, פיאט תציע מספר מצבי נהיגה לבחירה על-ידי חוגה. אלו ישפיעו על אופי פעולת בקרת היציבות, ויציעו בנוסף סיוע ירידה במורד וזינוק בעלייה בשטח חלק. גרסה זו מחליפה בהיצע את דגם ה"טרקינג" (Trekking) שלא הוצע עד כה בישראל.
מלבד העיצוב המחודש מבחוץ, שכולל שינויים ליחידות התאורה ולפגושים, חישוקי גלגלים וגווני מרכב חדשים, בוצע עדכון גם לתא הנוסעים. כאן תמצאו מערכת מולטימדיה חדשה עם מסך "7, המכונה "יו-קונקט" (Uconnect) וכוללת לראשונה תאימות לאפל קארפליי ואנדרואיד אוטו של גוגל. כן תוצע מצלמת נסיעה לאחור שלא הייתה בעבר.
חידוש חשוב יותר נמצא במפרט הבטיחות, שם לראשונה פיאט מציעה את ה-500L עם בלימת חירום אוטונומית עירונית. זו פועלת במהירות של עד 30 קמ"ש, ויכולה לצמצם או למנוע לחלוטין תאונת חזית-אחור, כמו גם פגיעה בהולך רגל או אופניים.
היצע המנועים של ה-500L לא השתנה, וכולל יחידת בנזין אחת ללא מגדש - 1.4 ליטר עם 95 כ"ס, ושני מנועים מוגדשים - 0.9 ליטר עם שני צילינדרים ו-105 כ"ס, או 1.4 ליטר עם ארבעה צילינדרים ו-120 כ"ס. בנוסף יוצעו מנועי טורבו דיזל בנפח 1.3 או 1.6 ליטר (95 או 120 כ"ס בהתאמה).
ה-500L תמשיך להציע תיבות הילוכים ידניות או רובוטיות חד-מצמדיות, מה שמציב סימן שאלה בנוגע ליכולתה להתאושש בשוק הישראלי. ברבעון הראשון של 2017 לדוגמה, נמסרו בישראל חמש יחידות בלבד מהדגם. מחברת סמל"ת נמסר כי הדגם המחודש צפוי להגיע לישראל לקראת הקיץ הקרוב.
     

תגובות גולשים:

לכתבה זו התפרסמו תגובות