לאוסף הפרטי של פורשה, שכולל כמה מאבות הטיפוס המקוריים של היצרנית לצד מהדורות מיוחדות ומכוניות בעלות חשיבות היסטורית, מצטרפת כעת מכונית מעניינת במיוחד. זוהי פורשה 911 המיליון, שירדה מפס הייצור 64 שנים לאחר השקת מכונית הספורט הפופולרית בשנת 1963.
המכונית המיליון שיוצרה, קאררה S בירוק כהה ("ירוק אירי" בשפת פורשה), זכתה לנגיעות עיצוב בהשראת ה-911 המקורית, שכוללות מלבד גוון המרכב גם את חישוקי הגלגלים עם חמישה חישורים וגלגל ההגה המשולב בעץ. ולא פחות חשוב, היא זוכה לתגי "פורשה 911 מספר מיליון" על המרכב וגרפיקה דומה בלוח המחוונים.
אחת ממיליון: פורשה 911 יחידה במינה
צילום: מנהל
ה-911 היא עדיין המכונית המזוהה ביותר כפורשה גם כיום, שישה עשורים לאחר השקתה - ולמרות ניסיונות בעבר להחליפה במכוניות ספורט שונות בתכלית (דוגמת ה-928 ו-944). היא אחראית לתדמית הביצועים והיכולת הדינמית של היצרנית גם בשנות ה-2000, ולמרות שחלק גדול ממכירות המותג כיום נסוב סביב רכבי פנאי ספורטיביים.
אחת ממיליון: פורשה 911 יחידה במינה
צילום: מנהל
מאז השקתה, היא זכתה בקרוב ל-15 אלף מירוצים, כך על-פי פורשה, שגם מציינת כי קרוב לשני שליש ממיליון היחידות שיוצרו, עדיין ראויות לנסיעה. זאת בין היתר תודות לפופולריות הרבה שהמכונית צברה עם השנים והמעמד שלה בקרב אספנים, שמשקיעים הון רב בכדי לשמר 911 ישנות. את ה-911 המיליון, בכל מקרה, פורשה שומרת לעצמה - ותציג אותה כפי הנראה באירועים שונים, כמו גם במוזיאון החברה בשטוטגרט.