ב.מ.וו מרעננת את הקומפקטיות - אוטו

ב.מ.וו מרעננת את הקומפקטיות

סדרה 1 ו-2 של ב.מ.וו זוכות לעדכון קל, שני עבור ההאצ'בק וראשון לגרסאות הקופה וקבריולה. השיווק בישראל - עוד השנה

ב.מ.וו מרעננת את משפחות הדגמים הקומפקטיים, סדרה 1 (האצ'בק עם שלוש או חמש דלתות) וסדרה 2 (קופה וקבריולה). העדכון מתייחס רק לדגמי פלטפורמת ההנעה האחורית, כלומר לא כולל את ה-2 גראן טורר, המיניוואן הקומפקטי בעל ההנעה הקדמית, שמשווק אף הוא בישראל. הדגמים המחודשים צפויים להגיע אלינו ברבעון הרביעי של 2017, כך נמסר ל"אוטו" מחברת דלק מוטורס, יבואנית המותג. זהו כפי הנראה העדכון האחרון לפני שהסדרה 1 עוברת לפלטפורמת הנעה קדמית (לגבי הסדרה 2 קופה עדיין לא פורסמה החלטה).
מתיחת הפנים מגיעה שש שנים אחרי השקת הסדרה 1 (קוד F20) וכשנתיים וחצי אחרי מתיחת פנים קודמת שעברה. עבור הסדרה 2 זוהי מתיחת פנים ראשונה, מאז יצאה לאוויר העולם בסוף שנת 2013. ובניגוד למתיחת הפנים הקודמת של ה-1, הפעם השינוי לעיצוב מינורי - ומתרכז בעיקר בחישוקי גלגלים חדשים, גוונים חדשים למרכב ולסבכה הקדמית, ותאורת לד מלא שתוצע כעת בסדרה 2 בכל הגרסאות ללא תוספת תשלום. כן יוצעו גרסאות "מיוחדות" עם שילובי צבעים חדשים.
בתא הנוסעים בוצע עדכון קל לעיצוב הקונסולה הקדמית, ובפרט לפס הקישור הרוחבי שמסתיים כעת מספר ס"מ לפני פתח האיוורור הימני, במקום להתחבר אליו כפי שהיה בעבר. מערכת המולטימדיה בגרסאות הבכירות שודרגה, וכוללת כעת מערכת הפעלה מתקדמת יותר של ב.מ.וו, כולל אפשרות לתפעול במגע ועיצוב בסגנון חדש, דמוי אריחים.
הסדרה 1 תוצע כבעבר במבחר גרסאות, החל מדגם הבסיס, 116i, לו מנוע שלושה צילינדרים בנפח 1.5 ליטר ו-109 כ"ס, ועד ל-M140i. גרסת העל מציעה 340 כ"ס ממנוע טורבו שישה צילינדרים, ומאיצה מעמידה ל-100 קמ"ש בתוך 4.8 שניות בסיוע תיבת שישה הילוכים ידנית (4.6 שניות עם תיבת שמונה הילוכים אוטומטית, 4.4 בגרסת הנעה כפולה אוטומטית).
את הסדרה 2 ניתן להזמין עם הספקים של בין 136 כ"ס (218i עם מנוע 1.5 ליטר טורבו) ל-340 כ"ס בגרסה הבכירה. בניגוד לסדרה 1, כאן קיימת גם גרסת M (במרכב קופה בלבד), לה מנוע טורבו שישה צילינדרים בנפח 3.0 ליטר, הספק מרבי של 370 כ"ס, הנעה אחורית ותיבת הילוכים ידנית או רובוטית דו-מצמדית (שישה או שבעה יחסי העברה בהתאמה). ה-M2 מאיצה מעמידה ל-100 קמ"ש בתוך 4.5 שניות (4.3 עם תיבה רובוטית).
מחיר סדרה 1 מתחיל כיום בישראל מ-180 אלף שקל (118i) ועד ל-327 אלף שקל ל-M140i. סדרה 2 עולה החל מ-258 אלף שקל (220i) ומחירה מגיע עד ל-515 אלף שקל בעבור M2.
     

תגובות גולשים:

לכתבה זו התפרסמו תגובות