כמעט שנתיים לאחר שהוצגה לראשונה בתערוכת פרנקפורט, השיקה חברת קרסו, יבואנית אינפיניטי לישראל, את ה-Q30. לראשונה בתולדות המותג יש לו מכונית בקטגוריית המשפחתיות הקומפקטיות הפופולארית, בעולם ואצלנו, ולכן אמורה להעלות משמעותית את היקפי המכירות של המותג.
לפי שמעון זיקרי, מנכ"ל יבואנית אינפיניטי, המכונית החדשה עשויה להגיע לנתח של כ-40-50% מסך מכירות המותג בארץ.
ה-Q30 היא תולדה של שיתוף פעולה רחב בין רנו-ניסאן לדיימלר (מרצדס), והיא מתבססת על פלטפורמת הנעה קדמית של מרצדס A-קלאס. ה-Q30 מיוצרת במפעל ניסאן בסנדרלנד, בריטניה, אינפיניטי ראשונה שמיוצרת באירופה.
ה-Q30 משווקת באירופה גם בגרסת QX30 מוגבהת, מקבילה למרצדס GLA, גרסת ה"שטח" של ה-A-קלאס. בארה"ב שתי הגרסאות (Q ו-QX) מוצעות תחת השם QX30 - החלטה הגיונית בהתחשב בדימיון הרב בין הדגמים (בניגוד לבידול היחסי בין ה-A ל-GLA במרצדס), ובעובדה ששניהם קרובים יותר במידות ל-GLA מאשר ל-A-קלאס.
אינפיניטי Q30 בישראל: מ-180,000 שקל
צילום: מנהל

ה-Q30 יוצאת לדרך מקומית עם מנועי 1.6 ל' (156 כ"ס) ו-2.0 ליטר (211 כ"ס, שישודך להנעה כפולה) מוגדשים של דיימלר, המוכרים מדגמי ההנעה הקדמית של מרצדס. הראשון מאיץ ל-100 קמ"ש ב-8.9 ש' ולמהירות מרבית של 215 קמ"ש, השני זקוק ל-7.3 ש' ל-100 ומאיץ למהירות מרבית של 230 קמ"ש.
רמת האבזור כוללת מערכת מולטימדיה מקורית ומערך בטיחות מתקדם, שכולל בלימת חירום אוטונומית והתראת סטייה מנתיב. עוד ברשימת האבזור: חישוקי "18, בקרת אקלים מפוצלת ומושב נהג מתכוונן חשמלית. ה-Q30 עולה החל מ-180,000 שקל ברמת "פרמיום", 210,000 שקל לרמת אבזור "ספורט" (חישוקי "19, תאורת לד מלאה, מושבי עור, זיהוי תמרורים, מערכת שמע משודרגת, חלון גג פנוראמי וכיול ספורטיבי למתלים ולבלמים). גרסת "ספורט" עם מנוע 2.0 ליטר עולה 226,000 שקל.
אינפיניטי Q30 בישראל: מ-180,000 שקל
צילום: מנהל
באינפינטי מתכוונים לשווק את ה-Q30 כמכונית קומפקטית מוגבהת, עם פזילה קלה לכיוון הפנאי. ואולם הם מתכוונים להביא בתחילת 2018 גם את ה-QX300, גרסת הפנאי ה"רשמית". כך או כך, זקרי מאמין שהמכונית תמשוך לקוחות לא רק מכלל הקומפקטיות של מותגי היוקרה בארץ, אלא גם מרכבי פנאי מוכרים כמו יונדאי טוסון. לעומת המתחרות היוקרתיות, זיקרי טוען שהמכונית מציעה אבזור עשיר ולכן נותנת תמורה עדיפה למחיר.
באינפיניטי מצפים למכור לפחות 250 מכוניות כאלה השנה אבל מקווים להגיע גם ליותר אם יצליחו לקבל אספקה נוספת. "המספרים השנה מוגבלים גם מצד היצרנית וגם בגלל התשתיות שלנו שעומדות לגדול. כרגע אנחנו לא חשופים ל-40% מהקהל". יש לציין כי בשנת 2016 אינפיניטי מסרה בישראל 348 מכוניות, קרוב ל-10% פחות מבשנת 2015. השנה מסירות המותג עומדות על 121 יחידות ברבעון הראשון של השנה, 17% פחות מברבעון הראשון של 2016.