ב.מ.וו חשפה פרטים רשמיים ראשונים על ה-M5 החדשה, גרסת העל של משפחת הסדרה 5. המכונית, שזכתה למעמד והערכה בקרב חובבי רכב, מאז הגיחה לאוויר העולם ב-1984, תציע לראשונה הנעה כפולה - גרסה מתקדמת של מערכת ה-xDrive של ב.מ.וו.
על-פי ב.מ.וו, מערכת ההנעה הכפולה תעביר את הכוח לגלגלים האחוריים, ותיעזר בקדמיים רק במצבים בהם העברת כוח נוסף לאחור תערער את יציבות הרכב. חלוקת כוח תתקיים גם בין הגלגלים האחוריים - זאת בסיוע דיפרנציאל מוגבל החלקה שמסוגל להעביר עד 100% מהכוח לכל צד.
חובבי הדריפטינג לא צריכים לדאוג - ב.מ.וו מבטיחה כי ה-M5 החדשה תדע לעשות גם את זה, באמצעות מצב הנעה אחורית - שיהיה זמין בצמוד לניתוק בקרת היציבות האלקטרונית. מלבד מצב זה, מערכת ההנעה הכפולה תציע שני מצבים - רגיל וספורטיבי, למשל לנהיגת מסלול. מעבר בין המצבים יבוצע באמצעות מערכת הפיקוד המרכזית של המכונית.
עוד נמסר כי הדור החדש יוותר על תיבת שבעה הילוכים רובוטית דו-מצמדית כפי שהוצע בדור היוצא, ויחליף אותה בתיבת שמונה הילוכים אוטומטית פלנטרית. למרות זאת והוספת מרכיבי ההנעה הכפולה, ב.מ.וו מבטיחה משקל עצמי נמוך מבעבר - אם כי אינה נוקבת בכמה. ה-M5 היוצאת שקלה 1,945 ק"ג.
הבטחה נוספת נוגעת לביצועים - שם הגרמנים מציינים כי ה-M5 החדשה תאיץ מהר "באופן משמעותי" מקודמתה מעמידה ל-100 קמ"ש. לא ברור אם הם מתכוונים ביחס ל-M5 הרגילה (560 כ"ס, 4.4 שניות ל-100) או לגרסת ה"קומפטישן" שהוצעה בסוף חיי הדגם, שהפיקה 600 כ"ס מאותו מנוע V8 בנפח 4.4 ליטר טווין-טורבו, והאיצה מעמידה ל-100 קמ"ש בתוך 3.9 שניות. ה-M5 החדשה תשתמש בגרסה "משופרת" של מנוע ה-V8, כך ב.מ.וו - כפי הנראה עם קרוב ל-600 כ"ס.
פרטים נוספים על מכונית הספורט-סדאן החדשה צפויים להתפרסם לקראת תערוכת פרנקפורט בסתיו. שיווק ה-M5 החדשה יחל בישראל בתחילת 2018, כך נמסר מחברת דלק מוטורס, יבואנית ב.מ.וו.