חברת כלמוביל, יבואנית יונדאי לישראל, תזמן 43 בעלי יונדאי איוניק לתיקון מכוניתם במוסך. הקריאה, חלק מקמפיין עולמי של היצרנית, פורסמה לאחר שבדיקת איכות שביצעה היצרנית גילתה כשל אפשרי בתגבור ההגה שעשוי להוביל להפסקת פעולתו - כך שניווט המכונית יהיה קשה מהרגיל (אך עדיין אפשרי).
במסגרת הקריאה לתיקון, ייבדק מחבר (קונקטור) חשמלי של מערכת ההיגוי. ברכיב נמצא כשל שעשוי להוביל לכך שמערכת ההיגוי תפעל ללא תגבור, מה שהופך את ההיגוי ל"קשה". ניתן להמשיך ולנווט את הרכב, אך במידה והתקלה מופיעה מומלץ להביאו למוסך בגרירה.
בהתאם לנוהל המחייב בישראל, כלמוביל תעביר למשרד התחבורה את מספרי השלדה של המכוניות המעורבות בקריאה לתיקון. זה יצליב אותם עם נתוני הבעלות העדכניים במחשבי משרד הרישוי, וישלח הודעות זימון לבעלי המכוניות. חשוב לשים לב כי חובה לבצע את התיקון בתוך שישה חודשים מיום קבלת המכתב לביתכם - לאחר תקופה זו רישיון הרכב לא יחודש, לא ניתן יהיה לבצע את מבחן הכשירות השנתי ("טסט") או לבצע העברת בעלות.
יונדאי איוניק נקראת לתיקון במוסך
צילום: מנהל
יונדאי איוניק. תקלה אפשרית בתגבור ההיגוי
עוד כדאי לשים לב: כל פעולה הקשורה בקריאה לתיקון, ובכלל זה בדיקת הרכב, החלפת חלק או תיקונו, מבוצעים ללא כל עלות מצד בעל הרכב. בעלי יונדאי איוניק המעוניינים לבדוק אם מכוניתם נכללת בקריאה לתיקון, יכולים לעשות זאת באמצעות אתר היבואנית או במוקד השירות הטלפוני שמספרו 5606*.