אינפיניטי, חטיבת היוקרה של ניסאן, חשפה רכב פנאי חדש בשם QX80 מונוגרף (Monograph, מונוגרפיה - מחקר העוסק בנושא אחד מצומצם). למרות שמדובר ברכב תצוגה, ה-QX80 יגיע לייצור כפי הנראה כבר בשנה הבאה, ויחליף רכב בעל שם דומה שמשווק בארה"ב אך אינו מוצע בישראל. מחברת קרסו, יבואנית אינפיניטי, נמסר ל"אוטו" כי שיווק הדגם בישראל נשקל, אך לא לפני 2019.
אינפיניטי עושה מקום לפנאי עם QX80
צילום: מנהל
אינפיניטי לא מציעה פרטים רבים על הרכב החדש, אך מציינת כי מדובר ברכב פנאי בגודל מלא, עם אורך של יותר מחמישה מטרים, גובה של כמעט שני מטרים, ורוחב של יותר משני מטרים. נתונים מדויקים לא פורסמו, אך גם אלו מציבים את ה-QX80 בתחרות ישירה מול קאדילק אסקלייד ולינקולן נביגייטור (שני רכבי פנאי שלא מוצעים בישראל באופן סדיר).
אינפיניטי עושה מקום לפנאי עם QX80
צילום: מנהל
בשלב זה לא ידוע גם אם הדור החדש יעשה שימוש באותו מנוע כמו קודמו - יחידת V8 בנפח 5.6 ליטר עם 400 כ"ס ו-57 קג"מ. רכב הפנאי החדש צפוי עם זאת להציע הנעה אחורית או כפולה, כמו בדור היוצא.
אינפיניטי QX80 הנוכחי:
מאינפיניטי נמסר כי השם "מונוגרף" ישמש בגרסאות על דגמי המותג. ברכבי יוקרה הכוונה היא לגרסאות מהודרות במיוחד, לעיתים עם תאי נוסעים שכוללים חומרים מיוחדים (עץ מוברש לדוגמה או עור בעבודת יד), שינויי עיצוב קלים ואבזור שונה. פרטים נוספים על ה-QX80 הסדרתי - שייראה כמעט זהה לדגם התצוגה - צפויים לקראת סוף השנה, וניתן לצפות לשיווק בארה"ב כבר ב-2018. מחיר הדור היוצא מתחיל מ-64 אלף דולר (כ-234 אלף שקל לפני מסים מקומיים).