סובארו חושפת בתערוכת ז'נבה את הדור השלישי של רכב הפנאי XV. מדובר בדגם חדש לחלוטין המבוסס על הרצפה החדשה של סובארו, ומוצג כחמש שנים וחצי לאחר הצגת הדגם הנוכחי.
על אף שמדובר בדגם חדש לחלוטין, ההבדל בהופעה בין הדגם הנוכחי לדגם החדש אינו גדול. מידות הדגם החדש דומות אף הן לאלו של הדגם הפורש; בסיס הגלגלים ארוך ב-3 ס"מ, ומגיע ל-266.5 ס"מ (ארוך משל הפורסטר); האורך גדל ב-1.5 ס"מ ל-466.5 ס"מ, הרוחב ב-2 ס"מ ל-180 ס"מ והגובה ב-4.5 ס"מ ל-161.5 ס"מ. מרווח הגחון נותר כבעבר (22 ס"מ), ומרכז הכובד דווקא נמוך יותר ב-0.5 ס"מ.
סביבת הנהג שונה מזו של ה-XV היוצא באורח מורגש. תמונה רשמית לא פורסמה – אך מהתרשמותנו בתערוכה מדובר בשינוי מורגש ביחס לדגם היוצא. חומרי הדיפון נותרו מחוספסים בחלקם, אך התחושה עשירה יותר למראה, עם מסך מגע בגודל "8 (לעומת "7-"6.2 עד כה), דיפוני פלסטיק מבריקים ותפרים כתומים דומיננטיים יותר מבעבר. גם המושבים שונים מאלו שבדגם הקודם.
על אף המידות העדיפות, מרחב הפנים של הדגם החדש נותר דומה לזה של הדגם הפורש – ומהתרשמותנו בז'נבה, הוא בהחלט מספק. תא המטען נותר צנוע בגודלו ורדוד יחסית; נתון נפח לא נמסר.
סובארו XV החדש נחשף
צילום: ניצן אביבי; יצרן
שיפור גדול נעשה בתחום הבטיחות, עם מערך עזרי הנהיגה האקטיביים של סובארו הנקרא 'אייסייט'. מערך זה כולל, בין השאר, בלימה אוטונומית במהירות עירונית, בקרת שיוט אדפטיבית, התרעה וסיוע בשמירה על נתיב הנסיעה, ניטור שטחים מתים ותאורת דרך אדפטיבית.
יחידת הנעה ומתלים
סובארו פרסמה בינתיים מידע רק על יחידת הנעה אחת – 2.0 ליטר, תיבה אוטומטית והנעה כפולה. בבסיסו, המנוע הוא אותו מנוע FB המודרני-יחסית של סובארו – בוקסר, ארבעה צילינדרים, הזרקה ישירה - אולם היצרן מצהיר על החלפה של 80% מחלקי המנוע בהשוואה למנוע ה-FB הקודם. התוצאה היא משקל קל יותר (אין נתון) והספק מעט גבוה מבעבר – 156 כ"ס, במקום 150 כ"ס, ואילו המומנט הוא 20 קג"מ, במקום 20.2; נתוני זמינות ההספק והמומנט לא פורסמו. כמו באימפרזה החדשה, עליה מבוסס ה-XV, סביר להניח שבהמשך יתווסף גם מנוע בנזין 1.6 ליטר וכן מנועי דיזל ותיבות ידניות.
תיבת ההילוכים היא עדיין אוטומטית-רציפה, עם מצב ידני בעל שבעה 'יחסי העברה' (לעומת שישה בעבר). כבעבר, ה-XV יוצע עם מערכת הנעה כפולה תקנית, אולם מערכת העברת הכוח של הדגם החדש תתוגבר בשתי מערכות עזר חדשות לדגם: מערכת מומנט וקטורי (טוב לכביש) ומערכת X-מוד (טוב לשטח). מידת הצמיגים שפורסמה לדגם היא 225/55-18 – חתך דומה לשל הדגם הנוכחי אך עם חישוק גדול מבעבר ("17 כיום).
סובארו XV החדש נחשף
צילום: ניצן אביבי; יצרן
המרכב והשלדה של ה-XV החדש הוקשחו מאוד ביחס לדגם הקודם, בשיעור של 100%-70% בהשוואה לדגם היוצא. יחד עם תושבות מתלים שונות ומרכז כובד נמוך במקצת, סובארו מצהירה על הפחתה של 50% בזוויות הגלגול. כמו כן, שימוש בפלדה בעלת כושר מתיחה גבוה מאפשרת ספיגת אנרגיה טובה ב-40% ביחס לעבר.
מתי אצלנו?
מסמל"ת, יבואנית סובארו לישראל, נמסר כי סובארו XV החדש יגיע לאולמות התצוגה בישראל בסוף השנה הנוכחית.

סובארו XV החדש נחשף
צילום: ניצן אביבי; יצרן