אודי מובילה את פלח היוקרה, יונדאי את כלל השוק
חגיגת הקניות של ינואר נבלמה קלות בפברואר. בעוד בחודש שפתח את 2017 נשבר שיא כל הזמנים עם למעלה מ-45,000 אלף מכוניות, בפברואר ירדו המכירות לרמה שמרנית יותר - 25,290 יחידות, 44% פחות מינואר ובאופן מעניין אף ירידה קלה של כאחוז לעומת מסירות פברואר 2016, שעמדו על 25,589 מכוניות.
בצמרת הטבלה אין כמעט הפתעות, כאשר יונדאי מסרה 4,620 מכוניות, לפני קיה עם 3,756, טויוטה עם 2,325, סקודה עם 1,693 וסוזוקי עם 1,373 יחידות. אלא שהפתעה אחת בכל זאת יש: מאזדה מסרה 654 מסירות בלבד, מה שממקם אותה במקום ה-12 בלבד בחודש פברואר, אחרי סיטרואן (מקום עשירי עם 737 יחידות) וסיאט (657).
מסירות: שוק הרכב התקרר בפברואר
צילום: מנהל
סיטרואן. עקפה בפברואר את מאזדה
בדירוג השנתי, יונדאי ממוקמת ראשונה עם 11,191 יחידות, זינוק של 28% לעומת שנה שעברה. קיה במקום השני עם צמיחה של 18% ל-8,717 יחידות, לפני טויוטה שבמקום השלישי עם 7,333 יחידות (7%+). את רשימת חמש היצרניות הגדולות סוגרות סקודה עם 6,691 יחידות (18%+) וניסאן, שצמחה השנה ב-45% ל-3,431.
מסירות: שוק הרכב התקרר בפברואר
צילום: מנהל
בדירוג השנתי מאזדה מחזיקה במקום השישי, למרות ירידה של 25% ל-3,363 יחידות בלבד. רנו מזנבת בה עם זינוק מרשים של 89% (3,234 מכוניות), וגם סוזוקי עם מכירות שכמעט הוכפלו קרובה במקום השמיני (3,100 יחידות). ברשימת עשרת הגדולות השנה נכללות גם מיצובישי (2,925 יחידות, ירידה של 17%) ושברולט במקום העשירי (2,017 מכוניות, כפול מבשנה שעברה).
ומה עם פלח היוקרה? כאן אודי מוסיפה להוביל, אך בפער קטן במיוחד ממרצדס. מותג היוקרה של פולקסווגן צמח ב-3% בלבד ל-1,438 יחידות, ומוביל ב-11 מכוניות בלבד על מרצדס שגדלה ב-26%. יש לציין עם זאת כי נתון המסירות של מרצדס כולל מסחריות שאינן נחשבות למכוניות יוקרה (94 יחידות בינואר-פברואר 2017).
באופן יוצא דופן, ב.מ.וו מציגה השנה ירידה - עם 729 מסירות לעומת 844 אשתקד. מדובר בירידה של 14%, שאמנם מתונה מזו שנרשמה בינואר (אז נמסרו 30% פחות מכוניות), אך עדיין במצב חריג. וולוו, שפתחה בינואר ללא שינוי, עוברת לירידה בפברואר, ואילו הירידה בלקסוס החריפה בפברואר לעומת ינואר - 38% לעומת 31% בתחילת השנה.
מסירות: שוק הרכב התקרר בפברואר
צילום: מנהל