טויוטה חשפה בתערוכת טוקיו מכונית תצוגה בשם פיין-קומפורט רייד (Fine-Comfort Ride, נוחות נסיעה טובה), מעין קרוסאובר מתודלק במימן. אבל בעוד מכונית התצוגה עצמה לא תגיע לייצור ומיועדת רק לחיזוק המודעות להנעת מימן, בטויוטה החביאו במפרט שלה חידוש משמעותי שיוכל לעשות את החיים קלים יותר לכלל הנהגים.
הסוף לניפוח: טויוטה רוצה צמיגים בלי אוויר
צילום: מנהל
טויוטה פיין-קומפורט רייד. ניפוח צמיגים יהיה נחלת העבר?
בראיון לסוכנות הידיעות "בלומברג", המהנדס הראשי של טויוטה, טאקאו סאטו, חשף כי היצרנית התקינה בפיין-קומפורט רייד צמיגים חדשניים - כאלו שאין צורך למלא באוויר, מה שאומר שאין יותר תקרים וסכנת ירידת לחץ אוויר. וחידוש חשוב לא פחות, הוא שבטויוטה צופים שעם השלמת הפיתוח, לקראת 2025, הצמיגים החדשניים יהיו קלים ב-30% מצמיג רגיל, או כחמישה ק"ג. הפחתת המשקל מאפשרת ביצועים ותצרוכת דלק עדיפים, ומסייעת גם ליכולת הדינמית.
בטויוטה מפתחים את הצמיג יחד עם קונצרן הגומי היפני סאמיטומו, שמצידו מעריך כי יהיה מוכן לספק צמיגים ללא ניפוח כבר ב-2020. בקונצרן לא בטוחים עם זאת אם יעמדו ביעד המשקל וההתנגדות לחיכוך עד אז, שני קריטריונים החשובים לחסכון בדלק. בטויוטה מעוניינים להתקין את הצמיגים החדשניים תחילה במכוניות חשמליות - עם מצברים או תא-דלק (מימן) - ואף להשתמש בהם במבנה בו לרכב ארבעה מנועים קטנים, אחד בתוך כל גלגל.
הסוף לניפוח: טויוטה רוצה צמיגים בלי אוויר
צילום: מנהל
מכונית התצוגה החדשה, שאינה מיועדת לייצור אך לטענת טויוטה תשפיע על מכוניות מימן עתידיות, היא מעין שילוב בין מיניוואן לרכב פנאי. זוהי מכונית גדולה יחסית, עם אורך של 483 ס"מ, רוחב של 195 ס"מ, גובה של 165 ס"מ ובסיס גלגלים של 345 ס"מ. יש לה שישה מושבים וטווח נסיעה ללא זיהום של 1,000 ק"מ - אם כי הכל תיאורטי משום שטויוטה לא פרסמה כל מפרט טכני מעבר לכך.