הנסיין נרדם - גוגל תדלג שלב באוטונומיה - אוטו

הנסיין נרדם - גוגל תדלג שלב באוטונומיה

הנסיינים שמנטרים את תפקוד המכוניות האוטונומיות של גוגל נרדמו, התעסקו עם הטלפון והתאפרו בזמן הנסיעה, ויצרו סיכון במעבר משליטה אוטונומית לידנית. הפתרון: גוגל תדלג לשלב הבא

גוגל לא הצליחה לפתח מערכת נהיגה אוטונומית אמינה ברמה 3 - הכוללת יכולת נסיעה ללא נהג באופן חלקי, אך עדיין דורשת התערבות נהג. בהודעה יוצאת דופן וויימו (Waymo), חברת פיתוח הרכב של אלפאבית (חברת האם של גוגל), מודה כי בגלל בעיות בטיחות, היא זונחת את רמת האוטונומיה 3 ותעבור לפיתוח מכוניות ברמה 4 ו-5 (הגבוהה ביותר).
סוכנות הידיעות רויטרס מדווחת כי אלפאבית נתקלה בבעיה בשלב הפיתוח של מכוניות ברמה 3, לאחר שלא הצליחה לגרום למעבר חלק משליטה אוטונומית - כאשר מחשב הרכב מנווט לבדו - לשליטה אנושית. זאת מכיוון שהנסיינים שהופקדו על ניטור פעולת המכונית נרדמו, התעסקו בטלפון נייד או אפילו התאפרו בזמן הנסיעה - דבר שיצר סיכון שהמכונית תעבור למצב ידני והנהג לא יהיה מוכן לקבל שליטה בזמן.
אודי A8 החדשה - עם יכולת אוטונומית ברמה 3. גוגל הרימה ידיים
מדובר בהודעה חריגה, שכן גוגל כבר נמצאת בפיגור ביחס לתעשיית הרכב. אודי השיקה לאחרונה את ה-A8 החדשה, המצוידת במערכת נסיעה אוטונומית ברמה 3. יצרנית הרכב הגרמנית עושה מאמצים בימים אלה להשיג אישור תנועה בכביש ציבורי למערכת, משום שהחוק קובע כי נהג בשר ודם חייב לשלוט במכונית בכל זמן. גם טסלה ויצרניות נוספות מציעות יכולת קרובה לכך מזה זמן מה, וגוגל למעשה מודה שלא הצליחה להתגבר על המכשול הטכנולוגי בפיתוח מערכת אוטונומית בטוחה לשימוש.
"מה שמצאנו היה די מפחיד", מסביר ג'ון קראפצ'יק, העומד בראש וויימו. "קשה להעביר שליטה מכיוון שהם (הנסיינים, ר.צ) איבדו מודעות לסביבה". לטענת קראפצ'יק, מערכת הדורשת מהנהג לקחת שליטה באמצעות התרעה קולית אינה בטוחה, ולכן החברה בראשותה הוא עומד תעבור לפיתוח מכוניות ברמה 4 ו-5, בהן היכולת האוטונומית גבוהה יותר וכמעט אינה דורשת התערבות נהג אנושי כלל.
     

תגובות גולשים:

לכתבה זו התפרסמו תגובות