טויוטה מחשבת מסלול מחדש. יצרנית הרכב הגדולה ביפן פרסה את עיקרי תוכניתה להציג מכוניות חשמליות, מענה מאוחר לתחום שהתעורר בשנים האחרונות. ובעוד טויוטה הימרה בתחילה על מכוניות תא דלק, בהן נוצרת אנרגיה חשמלית על-ידי תגובה כימית בין מימן המאוחסן במיכל ייעודי לחמצן מהאוויר, כעת ביצרנית משנים כיוון למכוניות חשמליות מבוססות מצברים (דוגמת דגמי טסלה השונים).
טויוטה מציגה: תוכנית חשמל לעשור הקרוב
צילום: מנהל
בתוכנית החדשה, טויוטה שמה דגש על פיתוח מכוניות חשמליות עם או בלי סיוע בנזין - חשמליות מבוססות מצברים, רכבי כלאיים עם טעינה משקע (פלאג-אין הייבריד) ורכבי כלאיים מסורתיים, דוגמת הפריוס. פיתוח מכוניות מימן לא נזנח, ואף יורחב לכלי רכב מסחריים, אך נראה שטויוטה משנה את המיקוד מתוך הכרה שטכנולוגיית תא דלק לא צוברת בינתיים תאוצה.
טויוטה מציגה: תוכנית חשמל לעשור הקרוב
צילום: מנהל
היצרנית היפנית מציינת כי תציע 10 מכוניות חשמליות בתחילת שנות ה-20, תחילה בסין ורק לאחר מכן ביפן, ארה"ב ואירופה. מועדי שיווק ופרטים בנוגע לדגמים המתוכננים לא פורסמו. לפחות חלק מהמכוניות, אם לא רובן, יהיו גרסאות חשמליות של דגמים קיימים.
בנוסף, עד לשנת 2025, טויוטה מתכוונת להפוך את כל הדגמים של מותגי טויוטה ולקסוס ל"מחושמלים" - כלומר עם מנוע חשמלי בלעדי, עיקרי או מסייע. מהלך זה, שכבר יצא לדרך במספר יצרניות בעיקר באירופה, נחשב לצעד הכרחי בכדי לעמוד בתקני זיהום הולכים ומחמירים. הוא גם יסייע לטויוטה למכור 5.5 מיליון מכוניות "מחושמלות", מהן מיליון חשמליות, עד לסוף שנות ה-20.
טויוטה מציגה: תוכנית חשמל לעשור הקרוב
צילום: מנהל
טויוטה מיראי. תא דלק לא נזנח, אבל עובר לעדיפות שנייה
עוד נמסר כי מערכת ההנעה של טויוטה פריוס הנוכחית, שמשווקת גם בישראל, תפותח למשפחת מערכות הנעה במדרגים שונים. בין היתר יוצעו גרסאות חזקות יותר לשימוש בדגמים ספורטיביים או יוקרתיים ובמכוניות גדולות יותר, וגם גרסאות פשוטות יותר לשימוש במכוניות קטנות וזולות. שינויים אפשריים כוללים מנועי בנזין וחשמל חזקים או חלשים יותר, מצברים משודרגים וכדומה. יחידת הכוח של הפריוס משמשת כיום, בין היתר, גם את רכב הפנאי הקומפקטי טויוטה CH-R.