ג'יפ הציגה הלילה את ג'יפ רנגלר החדש – רנגלר JL, דור רביעי בשושלת דגמי רנגלר (שהחליף את סדרת ה-CJ ב-1987). הדגם החדש מחליף את רנגלר JK, שהוצג לפני כמעט 12 שנה - ולמרות הדמיון הבולט בהופעה, מדובר בדגם חדש לגמרי.
 

 
רנגלר JL מבוסס על שלדה חדשה, השומרת על המבנה המסורתי של שלדת סולם ושני סרנים חיים – אחד מכלי הרכבים הבודדים כיום בעלי מבנה שלדה שכזה. כבעבר, גם רנגלר JL יוצע בשתי גרסאות מרכב – קצר וארוך – ושתיהן מעט גדולות מבעבר; לגרסה הקצרה בסיס הגלגלים של 246 ס"מ ואורך כללי של 424 ס"מ (לעומת 242 ס"מ ו-417 ס"מ קודם לכן, בהתאמה), בעוד שלגרסה הארוכה יש בסיס גלגלים של 301 ס"מ ואורך כללי של 478.5 ס"מ (לעומת 295 ס"מ ו-470 ס"מ קודם לכן, בהתאמה). הרוחב (187.5 ס"מ, כמו בדגם הקודם) והגובה (187 ס"מ, גדול ב-3 ס"מ) זהים בשתי הגרסאות. לטענת ג'יפ, למרות הגידול בממדים המשקל העצמי דווקא הופחת, זאת בשל שימוש נרחב בחלקי אלומיניום; יחד עם זאת, כרגע לא ברור בכמה הופחת המשקל.
 
אם השמירה על מבנה השלדה המסורתי לא הרגיעה את חובבי השטח שבינכם, הרי שהנתונים הבאים בוודאי יעשו זאת: מרווח הגחון גדול מבעבר בכל הגרסאות, ומתחיל מ-24.6 ס"מ בגרסת הבסיס ומגיע עד 27.4 ס"מ בגרסת רוביקון הקרבית; זוויות המרכב טובות משמעותית מבעבר – הן בזווית הגישה (החל מ-41.4 מעלות בגרסת הבסיס ועד 44 מעלות בגרסת רוביקון), הן בזווית הנטישה (35.9 מעלות בקצר-בסיסי ועד 37 מעלות ברוביקון) והן בזווית הבטן (155 מעלות בקצר, 159.7 מעלות בארוך).
 
ג'יפ רנגלר החדש – בישראל בסוף 2018 (וידאו)
צילום: מנהל
 
גם בהיבט מערכת ההנעה יש שינויים רבים. מנוע ה-V6 האטמוספרי עדיין מוצע, בלי שינויים משמעותיים: נפח של 3.6 ליטר, 285 כ"ס/6400 סל"ד ו-36 קג"מ/4800 סל"ד; אולם כעת נוספה אפשרות למנוע בנזין 4 צילינדרים מוגדש בנפח 2.0 ליטר. מנוע זה לא רק מציע זמינות כח עדיפה על זו של המנוע האטמוספרי הגדול יותר – 272 כ"ס/5250 סל"ד ו-40.8 קג"מ/3000 סל"ד – אלא גם כולל מערכת מיקרו-היברידית. מערכת זו, שהופיעה בשנה האחרונה בדגמים של מספר חברות (כולל מרצדס, אודי ופורשה), כוללת מערכת חשמל משנית במתח של 48V המאפשרת הפעלת צרכני חשמל "כבדים" (במקרה הזה, מערכת התנעה חזקה יותר לטובת שיפור מערכת ה-"עצור וסע") וכוללת גם מערכת בלימה רגנרטיבית (ייצור חשמל בבלימה לטובת טעינת המצבר); מי שסקרן לדעת את ההבדלים בצריכת הדלק ובפליטת המזהמים בין מערכת ההנעה המסורתית לזו המוגדשת והמתקדמת, יצטרך לחכות – ג'יפ לא פרסמה עדיין נתונים אלו.
 
מנוע נוסף שיתווסף ב-2019 למבחר הוא מנוע דיזל V6 בנפח 3.0 ליטר עם 260 כ"ס ו-61.1 קג"מ. לכל הגרסאות מערכת "עצור וסע" תקנית.
 
שלושת המנועים יוצעו עם תיבת שמונה הילוכים אוטומטית (לעומת חמישה בעבר), אולם רק ב-V6 בנזין תוצע אפשרות לתיבת שישה הילוכים ידנית (תיבה חדשה, שלטענת היצרנית מציעה מהלך ידית קצר משמעותית מבעבר). מערכת ההנעה התקנית כוללת הנעה כפולה לא קבועה, אך לראשונה ברנגלר תוצע גם הנעה כפולה-קבועה (עם דיפרנציאל מרכזי, המאפשר נסיעה בהנעה כפולה גם על אספלט) בגרסת 'סהרה'. גרסאות הבסיס מוצעות עם דיפרנציאל אחורי מוגבל החלקה (Trac Lok), בעוד שברוביקון יש שתי נעילות רוחביות (מלפנים ומאחור, Tru Lok) תקניות.
 
ג'יפ רנגלר החדש – בישראל בסוף 2018 (וידאו)
צילום: מנהל 
 
ההבדלים במכניקה מכוונת השטח ממשיכים גם בתיבת ההעברה – כבעבר, הגרסאות "הרגילות" מקבלות תיבת העברה עם יחס נמוך של 1:2.72 בעוד הרוביקון מקבלת יחס נמוך של 1:4. הרנגלרים "הרגילים" מקבלים סרני 30 DANA עם יחס העברה קצר מבעבר – 1:3.45, לעומת 1:3.21 בעבר; לרוביקון, כבעבר, סרנים חזקים יותר – DANA 44 – עם יחס העברה סופי של 1:4.1. עוד יכלול המפרט של גרסת רוביקון גם צמיגי שטח גדולים משל שאר הגרסאות (בקוטר "33), ניתוק חשמלי למוט המייצב הקדמי ומיגון תחתון נרחב משל הדגם הרגיל.
 
כמצופה, אבזור הנוחות ברנגלר עשיר מבעבר - יש מערכת מולטימדיה עם צימוד ייעודי למכשירי אפל ואנדרואיד, ומספר אפשרויות לגדלי מסך בהתאם לרמת הגימור ("5, "7 או "8.4). עוד כוללת רשימת האבזור גם צג מידע דיגיטלי בלוח המחוונים ("3.5, או "7), כניסה והנעה ללא מפתח ועוד. אבל בין כל האבזור החדש יש גם פריט קלאסי, שהשאלה אם ישרוד את המעבר לדור החדש הטרידה חובבי רנגלרים בכל העולם – שמשה קדמית ניתנת לקיפול, שיחד עם אפשרות לפרק את הגג והדלתות מאפשרים חווית שטח בלתי אמצעית.
 
ואם הזכרנו את הגג, הרנגלר יציע שלוש אופציות גג – גג רך, גג קשיח ניתן לפירוק או גג רך למחצה (גג רך בחלק העליון, קשיח בדפנות ובחלונות הצד). זה האחרון כולל מנגנון הזחה חשמלי לחלק העליון, בעוד שכל יתר הגגות מצריכים פירוק והרכבה ידניים.
 
ג'יפ רנגלר החדש – בישראל בסוף 2018 (וידאו)
צילום: מנהל
 
מטבע הדברים וברוח הזמנים, יש גם חידושים באגף הבטיחות - אם כי אלו צנועים מהצפוי. רנגלר יוצע עם ארבע כריות אוויר, מערכת לניטור שטחים מתים והתרעה על תנועה חוצה מאחור. יתכן והסיבה להיעדרות של מערכת בלימה אוטונומית וזיהוי סטייה מנתיב נגרם בשל השמשה הקדמית המתקפלת – החיישנים של מערכות כאלו מותקנים על השמשה הקדמית, ויתכן והקיפול יצר קושי טכני בהתקנתן. עניין זה עשוי להפריע גם למערכות בהתקנה מקומית, וזו בעיה מכיוון שמערכות התרעה כאלו הוגדרו כחובה בכל רכב חדש החל מינואר הקרוב.
 
 
מסמל"ת, יבואנית ג'יפ לישראל, נמסר כי ג'יפ רנגלר יוצע בישראל ברבעון האחרון של 2018. כמו כן, באוקטובר 2018 צפויה להיחשף גרסת טנדר (JT) על בסיס רנגלר, שתישא את השם המיתולוגי סקרמבלר.
 
ג'יפ רנגלר החדש – בישראל בסוף 2018 (וידאו)
צילום: מנהל