יגואר החלה בייצור מחדש של ה-D-טייפ, מכונית מירוץ משנות ה-50 שייצורה הופסק בשנת 1956. ולמרות שגם אז היה מדובר במכונית בייצור מוגבל - רק 75 יחידות יוצרו לאורך כשלוש שנים - ביגואר מסרבים לשכוח. פשוט, משום שהתוכנית המקורית הייתה לייצר 100 מכוניות.

1590506


אלא שכשיגואר החליטה לפרוש ממירוצים, ייצור ה-D-טייפ הופסק ו-25 היחידות הנותרות הוסבו לשימוש כביש. הן שווקו תחת השם XKSS עם מיגון רוח ויותר אבזור מותרות (יחסית לתקופה), אבל גם גורלן לא שפר - באמצע הייצור פרצה שריפה במפעל, שכילתה תשע מתוך ה-25. לפני שנתיים, יגואר הודיעה שתייצר גם אותן - וכך בסוף 2016 נולדו XKSS "חדשות".

1590505


אז כעת תורן של ה-D-טייפ. 25 יחידות ייוצרו באותן שיטות כמו בשנות ה-50, כולל עבודת יד בלי להסתייע ברובוטים המתוחכמים שמייצרים מכוניות כיום. יגואר מבטיחה כי מפרט הדגם יהיה זהה לחלוטין לדגם המקורי, מה שמתאפשר כמובן משום שייצור בכמות כה נמוכה לא דורש עמידה בתקינת זיהום או בטיחות כמו מכונית בייצור סדרתי. מחיר המכונית לא פורסם.

1590503


יגואר D-טייפ הייתה ממכוניות המירוץ הבולטות בתולדות היצרנית, עם זכייה שלוש שנים ברציפות במירוץ 24 השעות של לה-מאן (בשנים 1957-1955). מדובר במכונית קטנה וקלילה במונחים מודרניים, עם אורך של 391 ס"מ, רוחב של 167 ס"מ, גובה של 104 ס"מ בלבד ובסיס גלגלים של 229 ס"מ. משקלה העצמי עומד על 864 ק"ג.

1590504


למרות זאת, יגואר התקינה בה מנוע לא צנוע כלל: יחידת 3.4 ליטר עם 253 כ"ס, שלפי ההערכות איפשרה האצה מעמידה ל-100 קמ"ש בפחות מחמש שניות ומהירות מרבית של קרוב ל-260 קמ"ש. עם נתונים כאלה, לא פלא שה-D-טייפ הייתה כל-כך מוצלחת על המסלול.