לנצ'יה סטראטוס חוזרת. מכונית הספורט הנחשקת משנות ה-70 ואחת ממכוניות הראלי הבולטות של התקופה, תיוצר בגרסה חדשה על-ידי סדנה איטלקית, יותר משבע שנים אחרי שניסיון להחזיר אותה לחיים נתקל בהתנגדות מצד פרארי.

לנצ'יה סטראטוס שוב חוזרת - בלי פרארי

 
בסוף שנת 2010, סדנת העיצוב פינינפארינה החזירה לחיים את הדגם במתכונת מודרנית, ועם בסיס מוכר - פרארי F430. הפרויקט עורר התעניינות רבה, אלא שפרארי החליטה שהיא אינה מעוניינת שרכיבים מתוצרתה ישמשו לייצור המכונית - ופינינפארינה נאלצה לוותר על הרעיון. שנה לאחר מכן, ב-2011, חברה אחרת הרימה את הכפפה עם גרסה משלה לרעיון - על בסיס מכונית המסלול X-Bow.
 
כעת, סדנה יחסית לא מוכרת בשם מאניפטורה אוטומובילי טורינו (Manifattura Automobili Torino או MAT) הודיעה על ייצור של המכונית המסקרנת. העיצוב לא השתנה, ומציע עדיין פרשנות מודרנית לסטראטוס ההיא, אם כי כמובן ללא כל קשר מכני ישיר לאגדה של לנצ'יה. ב-MAT לא מציינים איזו שלדה תשמש הפעם את המכונית, אך מדובר ככל הנראה בפיתוח עצמי. בהודעה שפורסמה מצוין עם זאת כי יוצעו מספר גרסאות, בהן לכביש וגרסת ראלי.

לנצ'יה סטראטוס שוב חוזרת - בלי פרארי

 
עוד נמסר כי למכונית החדשה יהיה הספק של 550 כ"ס לפחות, אם כי מפרט טכני כאמור עדיין אין - כמו גם מידע בנוגע למקור המנוע. רק 25 יחידות ייוצרו מהדגם החדש, כל אחת בהזמנה אישית ובהתאמה לדרישות הלקוח. המכונית החדשה תושק בתערוכת ז'נבה בחודש הבא, אז גם נדע פרטים נוספים ואולי גם את המחיר.

לנצ'יה סטראטוס שוב חוזרת - בלי פרארי