פורשה 911 דור 991, הסוף? רגע לפני שדור חדש לחלוטין של מכונית הספורט הגרמנית מגיח לאוויר העולם, פורשה חושפת גרסה שהיא סוג של שיר פרידה לדגם המצליח; שיווק הדור הבא של 911 צפוי להתחיל בשנת 2019. 

911 GT3 RS היא גרסת ביצועים קיצונית ומרשימה, המבוססת על 911 שהוצגה במקור ב-2012 (גרסת GT3 הוצגה בז'נבה 2017). כעת, בז'נבה 2018 תציג פורשה גרסת RS ל-GT3, עם יותר כוח, ביצועים משופרים והבטחה ליכולת דינמית משודרגת. 

מתחת למכסה המנוע שוכנת גרסה משופרת של מנוע ה-4.0 ליטר המוכר, עם שישה צילינדרים (בוקסר) וללא סיוע מוגדש, המפיק כאן 520 כ"ס - 20 יותר מבעבר. תוספת הכוח מסייעת, בין השאר, לצמצום זמן ההאצה מעמידה ל-100 קמ"ש - כעת 3.2 שניות, במקום 3.3 שניות ב-GT3. המהירות המרבית אף היא שופרה - 312 קמ"ש לעומת 310 בעבר. RS מוצעת עם תיבת שבעה הילוכים רובוטית דו-מצמדית בלבד.

זה שיר פרידה: פורשה 911 בגרסת GT3 RS


הגרסה המחודשת נהנית משיפורים שבוצעו במתיחת הפנים גם ל-GT3, ובהם סרן אחורי משודרג עם היגוי אחורי. מלבד זאת, ניתן יהיה להזמין את גרסת RS גם עם חישוקי מגנזיום - כשכאן הם באמת ממגנזיום, ולא מסגסוגת כמו בחישוקים קלים רגילים. החישוקים מגיעים כחלק מחבילת "ווייסאך" (Weissach) הכוללת גם חלקי מרכב עשויים מסיבי פחמן, ויחד הם מסייעים להפחתת משקל המכונית ל-1,430 ק"ג.​

זה שיר פרידה: פורשה 911 בגרסת GT3 RS


עוד ברשימת האופציות - ערכת מירוצים, המכונה "קלאבספורט" (Clubsport), הכוללת כלוב התהפכות, מטף, ניתוק מהיר למצבר וחגורות בטיחות עם שש נקודות עיגון.
 
מאורכיד ספורטס קארס, יבואנית פורשה, נמסר כי גרסת GT3 RS של פורשה 911 תוצע בישראל מחודש יולי הקרוב. המפרט יכלול בלמים קרמיים, ותג המחיר יחל בכ-1.8 מיליון שקל. מי שמעוניין בחבילת ווייסך יידרש לשלם 140 אלף שקל נוספים.