אודי A6 החדשה נחשפה רשמית. מכונית הסאלון, שמתחרה בב.מ.וו סדרה 5 ומרצדס E-קלאס, תוצג בתערוכת ז'נבה לקראת תחילת שיווק בגרמניה ביוני הקרוב. לישראל היא צפויה להגיע בסוף שנת 2018, כך נמסר מחברת צ'מפיון מוטורס, יבואנית אודי.

ה-A6 החדשה מציעה עיצוב מודרני - מפוסל וספורטיבי יותר - ביחס לדגם היוצא. הסבכה הקדמית גדולה ועם קווים חדים, והעיצוב הכללי מזכיר את שותפתה לפלטפורמה, ה-A7 ספורטבק. ה-A6 היא למעשה גרסת סדאן (ארבע דלתות) לאותה קטגוריה, בעוד ה-A7 היא מעין ליפטבק-קופה (חמש דלתות).

למכונית החדשה אורך של 494 ס"מ, רוחב של 189 ס"מ וגובה של 146 ס"מ, נתונים כמעט זהים לדור היוצא. למרות זאת, באודי מבטיחים שיפור מורגש במרווח לנוסעים. נפח תא המטען נותר ללא שינוי (530 ליטר). אודי צפויה להוסיף בהמשך גם גרסת אוואנט (סטיישן) למשפחת ה-A6.

אודי A6 חדשה נחשפה - בישראל בסוף 2018


היצע המנועים בשלב ראשון יהיה צנוע - גרסת בנזין אחת בלבד עם נפח של 3.0 ליטר, שישה צילינדרים (V6) ומגדש טורבו. מנוע זה מפיק 340 כ"ס וכ-51 קג"מ, ובסיוע תיבת שבעה הילוכים רובוטית דו-מצמדית והנעה כפולה מאיץ את ה-A6 מעמידה ל-100 קמ"ש בתוך 5.1 שניות. המהירות המרבית עומדת על 250 קמ"ש.

תצרוכת הדלק של גרסה זו - בין 14 ל-14.9 ק"מ לליטר בהתאם לאבזור ומידת הגלגלים. לחסכון בדלק מסייעת מערכת כלאיים מתונה, הכוללת מחולל זרם חילופין מונע ברצועה ומצבר ליתיום-יון. המערכת מאפשרת כיבוי מוקדם של המנוע בגלישה לעצירה (כבר מ-22 קמ"ש) ובשיוט כאשר דוושת המצערת לא לחוצה בין 55 ל-160 קמ"ש. היא גם אוגרת את אנרגיית הבלימה במצבר לשימוש עתידי, אך אינה מסוגלת להזיז את הרכב באנרגיה חשמלית.

אודי A6 חדשה נחשפה - בישראל בסוף 2018


באירופה תוצע בנוסף גרסת טורבו-דיזל עם נפח של 3.0 ליטר ו-286 כ"ס, המשודכת לתיבת שמונה הילוכים אוטומטית. ספק אם נזכה לראות גרסה זו בישראל. אודי צפויה להשיק בהמשך גרסאות בנזין נוספות, בהן גם דגם S6 ספורטיבי.

אודי A6 החדשה מציעה היגוי בעל יחס העברה משתנה - פחות סיבובים במהירות איטית להקלה על תמרון עירוני ויותר במהירות גבוהה לשיפור היציבות. בנוסף היא מצוידת בהיגוי אחורי אקטיבי, שמסיט את הגלגלים בכיוון הקדמיים במהירות נמוכה לצמצום רדיוס הסיבוב בעיר ב-1.1 מטר, ונגד הכיוון לשיפור היציבות במהירויות גבוהות.

אודי A6 חדשה נחשפה - בישראל בסוף 2018


כן יוצעו ארבעה סוגי מתלים - רגילים, ספורטיביים, מתכווננים ומתלי אוויר מתכווננים. אודי תצייד את ה-A6 גם במיטב טכנולוגיות הבטיחות, לדוגמה בקרת שיוט אדפטיבית עם סיוע גם לשמירה על מרכז הנתיב, ואבזור הנוחות יכלול חנייה אוטונומית גם כאשר הנהג מחוץ לרכב.

תא הנוסעים כולל שלושה מסכי מידע דיגיטליים (אחד במקום לוח המחוונים הקלאסי), חלקם עם תפעול במגע המדמה טלפון חכם ותפעול קולי מתקדם. בעלי טלפון חכם עם מערכת הפעלה של אנדרואיד ויכולת NFC (תקשורת טווח קצר) יוכלו לפתוח ולסגור את הרכב ואף להניעו באמצעות הנייד.

אודי A6 חדשה נחשפה - בישראל בסוף 2018


מחיר אודי A6 החדשה יחל בגרמניה מ-58,050 יורו (כ-247,000 שקל). בשלב זה לא ידוע אילו גרסאות יוצעו בישראל או מה יהיה מחירן. ה-A6 היוצאת משווקת בישראל במחיר התחלתי של 393,000 שקל (גרסת 1.8 ליטר).