ב.מ.וו סדרה 5 2021 חוות דעת
-
רקע כללי
לקראת סוף 2016 הכריזה ב.מ.וו על דור שביעי של סדרה 5, שהחליף את קודמו שהושק ב-2009.
הדגם החדש גדול מקודמו (אבל ממש בקצת) ולפי ב.מ.וו, מרחב הפנים גדל ומבנה המושב מאחור שופר.
מכאנית, ה-5 החדשה מבוססת על רצפת סדרה 7, אך חומרי הבנייה שונים מעט. סדרה 5 החדשה מוצעת בישראל בשלוש גרסאות בנזין (2.0-4.4 ל' טורבו, 252-462 כ"ס) וגרסה אחת היברידית (2.0 ל' טורבו, 252 כ"ס) – ולכולן תיבה אוטומטית 8 הילוכים.
שיווק ב.מ.וו סדרה 5 בישראל החל בפברואר 2017.
לקראת סוף 2016 הכריזה ב.מ.וו על דור שביעי של סדרה 5, שהחליף את קודמו שהושק ב-2009.
הדגם החדש גדול מקודמו (אבל ממש בקצת) ולפי ב.מ.וו, מרחב הפנים גדל ומבנה המושב מאחור שופר.
מכאנית, ה-5 החדשה מבוססת על רצפת סדרה 7, אך חומרי הבנייה שונים מעט. סדרה 5 החדשה מוצעת בישראל בשלוש גרסאות בנזין (2.0-4.4 ל' טורבו, 252-462 כ"ס) וגרסה אחת היברידית (2.0 ל' טורבו, 252 כ"ס) – ולכולן תיבה אוטומטית 8 הילוכים.
שיווק ב.מ.וו סדרה 5 בישראל החל בפברואר 2017 ובתחילת שנת 2021 החל שיווק סדרה 5 לאחר מתיחת פנים שמתמקדת בעיקר בעיצוב שבכה חדש וביחידות תאורה חדשות (קדמיות ואחוריות).
-
עיצוב ונוכחות
בשורה חדשה בעיצוב אין, אבל הופעה אסתטית - בהחלט יש. חבילת M מוסיפה לכוח המשיכה.
-
תא נוסעים ומטען
תא הנוסעים מזכיר את זה של דגמי ב.מ.וו מהעשורים האחרונים - ההופעה, מיקום המערכות ואיכות החומרים הגבוהה.
שינויים משמעותיים נעשו בממשק הדיגיטלי, שהוא כעת מסוג חדש.
החלק האחורי נעים ומרווח, גם אם המושבים מעט נמוכים.
-
מנוע וביצועים
בגרסת 540i, יחידת ההנעה חזקה ומרשימה בעוצמתה - אך לא מרגשת כמצופה מנתוניה הטכניים.
הסיבה אינה נובעת מכשל במערכת ההנעה, אלא מאופי פעולה לינארי ובידוד רעשים מוקפד.
צריכת הדלק הממוצעת במבחן על 8.9 ק"מ/ל' - מרשים ביותר לרכב כה גדול וחזק.
-
נוחות והתנהגות
לסדרה 5 - שנבחנה עם מתלים בסיסיים - יש כיול מתלים רך, לעתים אפילו רך מדי - והבידוד מפני הדרך פחות מוצלח מהמצופה.
היכולת הדינאמית גבוהה למדי וקל לשלוט בה על המגבלות, אבל זו מכונית גדולה, כבדה ומנותקת, ולא באמת תתאים לשעשועי נהיגה.
-
תמורה למחיר
המחיר הלא-נמוך כנראה לא יפריע להצלחה המסחרית של סדרה 5.
-
סיכום
סדרה 5 היא אחת האלטרנטיבות הטובות ביותר בקבוצתה, גם אם היא יותר בוגרת ופחות חדה ומתקשרת מהדורות שלפניה.