מה יכול להיות טוב יותר ממכונית ספורט לכביש שמציעה גם יכולת שטח קלה ולא פולטת זיהום? אז דגם התצוגה החדש של פורשה, המישן אי קרוס טוריזמו (Mission E Cross Tourismo), מנסה להציע בדיוק את זה - והוא בדרך לייצור סדרתי.

זהו קרוסאובר חשמלי גדול עם אורך של 495 ס"מ, רוחב של 199 ס"מ וגובה של 142 ס"מ, שמבוסס על מכונית התצוגה של פורשה מפרנקפורט 2015, המישן אי. זו תהפוך לחשמלית ראשונה בייצור סדרתי של פורשה בשנה הבאה, והקרוס טוריזמו ממחיש כיצד ייראה דגם סטיישן-שטח שיוצג ככל הנראה כשנה לאחר מכן.

פורשה, סטיישן, חשמלי: מישן אי קרוס טוריזמו


לדגם התצוגה החדש שני מנועים חשמליים עם הספק משולב של "יותר מ-600 כ"ס", וניתן להטעין את מצבריו גם בטעינה אלחוטית. כן, ממש כמו חלק מהטלפונים החכמים. פורשה לא מספקת נתון טווח מרבי, אך כן שטעינה מהירה של 15 דקות (לאחוז לא ידוע מקיבולת המצברים) תעניק טווח של 400 ק"מ.

פורשה, סטיישן, חשמלי: מישן אי קרוס טוריזמו


עוד נמסר כי המישן אי קרוס טוריזמו מאיץ מעמידה ל-100 קמ"ש בתוך 3.5 שניות, ובתוך פחות מ-12 שניות ל-200 קמ"ש. הוא מצויד במתלי אוויר אדפטיביים, שבמצב שטח יכולים להגדיל את מרווח הגחון בחמישה ס"מ. יחד עם הנעה כפולה נשלטת אלקטרונית הקרוס טוריזמו תוכל להציע יכולת שטח מסוימת.

פורשה, סטיישן, חשמלי: מישן אי קרוס טוריזמו


ומה עם ישראל? מחברת אורקיד ספורטס קארס, יבואנית פורשה, נמסר ל"אוטו" כי אין עדיין תאריך ודאי להשקת המישן אי החשמלית אצלנו, אך להערכתם זה יקרה בסוף 2019. מחיר המכונית אינו ידוע.