פורשה 919 הייבריד מקטגוריית ה-LMP1
פורשה מסיימת פרק בהיסטוריה המוטורית שלה - ועוזבת את מירוצי הסיבולת בקטגוריית ה-LMP1 (אבות טיפוס). במקום, היצרנית - שנודעה במנועי הבנזין המצוינים שלה - תסב את מחלקת המירוצים שלה להשתתפות בפורמולה E, מכוניות הפורמולה החשמליות.
פורשה תעזוב את קטגוריית ה-LMP1 באליפות מירוצי הסיבולת העולמית (WEC), שכוללת גם את מירוץ הדגל "24 השעות של לה מאן", כבר בסוף העונה הנוכחית. את עיקר הנוכחות שלה בספורט המוטורי עם מנועי בעירה פנימית, היא תרכז מעתה בליגת ה-GT הנמוכה יותר - שם היצרנית מריצה את ה-911 RSR. קטגוריית ה-LMP1, עם מכוניות מירוץ יעודיות, נחשבת ליוקרתית יותר. פורשה מחזיקה בשיא הניצחונות במירוץ 24 השעות של לה מאן, עם 19 ניצחונות - כולל ניצחון השנה.
פורשה נוטשת את הלה-מאן - ועוברת לחשמליות
צילום: מנהל
פורשה 911 RSR תמשיך להתחרות בקטגוריית ה-GT הנמוכה יותר
המהלך נועד, בין היתר, לעורר מודעות לתחום המכוניות החשמליות - יצרנית מכוניות הספורט שינתה כיוון והחלה לפתח לא רק מכוניות כלאיים רגילות ונטענות משקע (דוגמת הפאנאמרה E-הייבריד), אלא גם את המכונית החשמלית הראשונה שלה בעידן המודרני. דגם זה יתבסס על מכונית התצוגה "מישן אי" (Mission E, "משימה חשמלית") שנחשפה בתערוכת פרנקפורט 2015.
פורשה נוטשת את הלה-מאן - ועוברת לחשמליות
צילום: מנהל
דגם התצוגה החשמלי מישן אי (Mission E)
ליגת הפורמולה E הושקה בספטמבר 2014 על-ידי הפדרציה הבינלאומית למכוניות (FIA), שמארגנת גם את אירועי ה-WEC ופורמולה 1. עזיבת פורשה את מירוצי הסיבולת הבכירים היא סימן ברור לעתיד התעשייה, שמעוניינת לקדם פיתוח של מכוניות חשמליות. עם זאת, בשלב זה לא ידוע על כוונת קבוצות נוספות לעזוב את הליגה, בהן שתי המתחרות הבולטות של פורשה - אודי וטויוטה.