פורד ברונקו חוזר. רכב הפנאי שיוצר במשך 30 שנה עד ל-1996 וזכור לאמריקאים רבים - ולו רק בגלל המרדף המפורסם אחר או.ג'יי סימפסון - יחזור עם עיצוב רטרו בעוד כשנה וחצי, זאת כחלק מתוכנית רחבת היקף של פורד לבסס את מעמדה בעולם רכבי הפנאי.

1592877


הברונקו היה המתחרה של פורד לג'יפ CJ-5 ואינטרנשיונל הרבסטר סקאוט (International Harvester Scout, דגם של יצרנית שאינה קיימת כיום). הוא הציע מרכב שלוש דלתות ויכולת שטח אמיתית, אך גם רמה מסוימת של נוחות ומותרות - מה שרכבי פנאי מודרניים מנסים לחקות אך בתמהיל מוטה כביש.

פורד לא מספקת מפרט טכני של הדגם, למעט שהוא יוצע בהתאם לתקופה גם בגרסת כלאיים. בכך הוא יהיה אחד מתוך חמישה רכבי פנאי היברידיים שפורד תציג בשנתיים הקרובות - כולל גרסאות כאלו לאקספלורר ולקוגה (אסקייפ בארה"ב). דור חדש לחלוטין של שני אלו צפוי בשנה הבאה.

1592878


במסגרת התוכנית שפורד חשפה כעת, בכוונתה להקצות תקציב פיתוח בסך שבעה מיליארד דולר לפיתוח רכבי פנאי מסוגים שונים, תקציב שיועד בעבר למכוניות "רגילות" (סדאן והאצ'בק מסורתיות). בפורד מסבירים את המעבר בכך שלהערכתם רכבי הפנאי יהוו יותר מ-50% מהמכירות בארה"ב בקרוב, וכי מכירותיהם בפורד יעמדו על יותר ממיליון יחידות בשנה מ-2021.

התוכניות החדשות כוללות גם ייצור כלי רכב חשמליים, הראשון שבהם בשנת 2020 - רכב פנאי כמובן. חמש מכוניות חשמליות נוספות יצטרפו למבחר עד לשנת 2022 בעוד שגרסאות כלאיים (בנזין-חשמל) יוצעו לברונקו, F-150, אקספלורר, קוגה ואפילו למכונית הספורט של פורד, המוסטנג.