באלפא רומיאו ישראל שילבו חגיגה בהשקה. עם הזנקתו של מסע הקלסיות הולילנד 1000 הנערך בחסות אלפא, הוכרז על תחילת השיווק של הגרסה החזקה והספורטיבית של אלפא רומיאו סטלביו החדש; זו נושאת, כמובן, את הכינוי "עלה תלתן ירוק" (Quadrifoglio Verde).  

אלפא רומיאו סטלביו עלה תלתן ירוק – החל מ-750,000 שקלים

 
ביצועים ושיא
רכב הפנאי הראשון של אלפא מצויד בגרסה זו במנוע V6 בנפח 2.9 ליטר כפול-מגדשים, אותו פגשנו כבר בג'וליה תלתן ירוק, וגם כאן הוא מייצר 510 כ"ס ו-61.2 קג"מ ב-2500 סל"ד. יחד עם תיבה אוטומטית בעלת 8 הילוכים והנעה כפולה הסטלביו הזה מאיץ ל-100 קמ"ש ב-3.8 שניות בדרך ל-283 קמ"ש.  
 
כזכור, אלפא רומיאו סטלביו מבוסס על אותה פלטפורמה המשרתת את ג'וליה החדשה, וחולק עימה אותו בסיס גלגלים שאורכו 282 ס"מ, וגם לו הנעה כפולה ששולחת את עיקר הכוח לאחור אך יכולה להעביר עד 50% לפנים. לסטלביו מערך מתלים אדפטיבי עם אפשרות לארבעה מצבי נהיגה לעומת שלושה בגרסאות הרגילות. את המסלול הנחשב ביותר, הקיף סטלביו בסוף 2017 ב-7 דקות ו-51.7 שניות, הישג שהעניק לו את התואר "רכב הפנאי המהיר ביותר בנורבורגרינג".
 
אלפא רומיאו סטלביו עלה תלתן ירוק – החל מ-750,000 שקלים


דברים נוספים
גרסת התלתן, כצפוי, מצוידת ומהודרת. במפרט שילוב תאורת קסנון אדפטיבית ללד, חישוקי "20, קליפרים צבעוניים ובלמים של ברמבו, גג זכוכית פנורמי ודלת אחורית עם תפעול חשמלי. בפנים ניתן למצוא מפתח חכם, מתג התנעה על ההגה, מולטימדיה עם צג "8.8 מערכת שמע של הרמן קרדון, בקרת אקלים מפוצלת, מושבי ספורט עם ריפוד משולב עור ואלקנטרה ותפעול חשמלי, דיפונים בעור ובסיבי פחם וגם תפעול הילוכים מההגה. מערכות הבטיחות כוללות בלימה אוטונומית עם זיהוי הולכי רגל, התרעה על סטייה מנתיב (ללא תיקון), בקרת שיוט אדפטיבית וניטור שטחים מתים.
 
מחיר אלפא רומיאו סטלביו עלה תלתן ירוק הוא 750,000 שקלים – כפול לערך ממחיר גרסת 280 כ"ס המהודרת.