יצרנית הרכב ההודית מהינדרה (Mahindra) חתמה על מזכרי הצהרת כוונות לשיתוף פעולה עם פורד. בהודעה שפרסמה יצרנית הרכב האמריקאית, נמסר כי השתיים מצהירות על כוונתן לפתח יחד שני רכבי פנאי ומכונית חשמלית, לצד טכנולוגיות מתקדמות.

בפורד מקווים שהחיבור ההדוק יותר למהינדרה - שהחל בהצהרה כללית שנמסרה בספטמבר 2017 - יאפשר לה להגדיל את נוכחותה בהודו, משווקי הרכב הצומחים והחשובים בעולם, ונקודת כניסה לשווקים נוספים באסיה.

במסגרת מזכרי הכוונות, שעדיין אינם סופיים, פורד ומהינדרה מצהירות על רצונן לפתח יחד רכב פנאי בגודל בינוני (דוגמת יונדאי סנטה פה). זה יתבסס על פלטפורמה של מהינדרה, מהגדולות שביצרניות רכבי השטח בהודו, וישווק הן תחת המותג ההודי והן תחת פורד (עם הבדלי עיצוב בהיקף לא ידוע).

פורד ומהינדרה יפתחו יחד רכבי פנאי


אם רכב זה יצליח, ההסכם יורחב גם לרכב פנאי קומפקטי (בסגנון קיה ספורטאז') שיתוכנן באופן דומה. שני כלי הרכב הללו מיועדים להודו ושווקים מתפתחים, כך שהסיכוי לראותם בישראל נמוך למדי.

בנוסף לרכבי הפנאי, פורד ומהינדרה יפתחו יחד מכונית חשמלית קטנה - שאף היא תוצע תחת שני המותגים. שיתוף הפעולה המתהדק יכלול גם פיתוח טכנולוגיות למכוניות מקושרות, מונח שכולל בתוכו אבזור מותרות ובטיחות מתקדם. הצדדים לא מפרטים בשלב זה מה בכוונתם לפתח.

1587506פורד F-350 - דור רביעי


מהינדרה, שמכוניותיה לא משווקות בישראל, היא מיצרניות הרכב הגדולות בהודו, ומעסיקה קרוב ל-240 אלף בני אדם ב-100 מדינות. מלבד מותג מהינדרה, היא מחזיקה גם במספר מותגים זרים, המוכר שבהם הוא מותג רכבי הפנאי סאנגיונג מדרום קוריאה. זה משווק בישראל על-ידי חברת טלקאר.

מלבד סאנגיונג, קונצרן מהינדרה מחזיק בבעלות גם על מותגי האופנועים הבריטי B.S.A, מותג האופנועים הצ'כי ג'אווה (Jawa) ומשנת 2015 גם על מותג האופנועים הצרפתי פיג'ו, אם כי הזכויות לשם נותרו יחד עם 49% מהמניות בידי PSA.