מבחינת מכירות, הרכב החשוב ביותר בתצוגה של ב.מ.וו בז'נבה היה ב.מ.וו X4 החדש שהוצג רק ארבע שנים לאחר השקת הדור הראשון. השיפור במראה, בייחוד בעיצוב החלק האחורי, דרמטי, ויואכים דונקל, ראש הפרויקט גאה בכך.
 
המפגש עימו מרתק, בין היתר מכיוון שמדובר באדם מנוסה ביותר בתחום הפיתוח בקבוצת ב.מ.וו. "הפרויקט הקודם שהובלתי היה רולס-רויס דואן", הוא מספר לי, כאשר אני מגיע לעמדה של ב.מ.וו בריצה אחרי מפגש עם הנהלת רולס רויס.
 
ב.מ.וו, מטפחת הספורט
"אנחנו חושבים שהנישה של ב.מ.וו X4  תגדל במכירות" פותח דונקל, "ב-2014 היינו ראשונים בפלח שוק זה, ומאז רבים קפצו על העגלה כי המבנה הזה נעשה פופולרי. X6 הציג ראשון את התפישה הזו, ודרכו למדנו להעריך את הנישה. כאשר עבדנו על X4, הבנו שצריך עיצוב ייחודי יותר וחייבים להגדיל את ההבדל לעומת ה-X3. הגדלנו את מפשק הסרנים מאחור לעומת ה-X3 וגם את הרוחב, והדבר עוזר לשפר את הפרופורציות של הדגם החדש".

ראיון עם ראש פרויקט X4 של ב.מ.וו

 
הרכב היוצא עדיין צעיר. מדוע ההחלפה המהירה?
"רצינו את יתרון הפלטפורמה החדשה ואת הטכנולוגיה שיש בה. היא מביאה יותר מקום, מערכות מדיה מתקדמות, שקט וספורטיביות".
 
היכן השיפור הגדול?
"המכונית הזו גדולה משמעותית לעומת קודמתה, ואחת הדרישות של הלקוחות הייתה לתא מטען גדול יותר. הורדנו משקל והשתמשנו יותר בפלדה מחוזקת לטובת קשיחות, שעזרה גם ליציבות וגם לספורטיביות; ל-X4 קהל לקוחות שונה מזה של X3 והמשוב שקיבלנו הוא שהלקוחות רוצים תחושה יותר ספורטיבית, גם כי הלקוח שלנו מגיע מקופה. הוא רוצה תחושות של 4 קופה עם ישיבה גבוהה, ולכן כיול המתלים כאן שונה מה-X3 וההתנהגות ספורטיבית יותר באופן משמעותי".

ראיון עם ראש פרויקט X4 של ב.מ.וו

 
מה היה האתגר הגדול?
"עיצוב החלק האחורי. עבדנו עליו הרבה כדי להביא מסר ללקוחות שהמכונית לא רק נראית שונה אלא גם יותר ספורטיבית, והוא נקי יותר. הורדנו את לוחית הרישוי לפגוש והסמל נמצא למעלה. תאורת הלד עוטפת את החלק האחורי ויחד עם קו הכתף יוצרת תחושה שרירית, והספוילר שבקצה השמשה מדגיש את הרוחב".
 
מול אילו מתחרים בחנתם את עצמיכם?
"בייחוד פורשה מקאן, אך גם מרצדס GLC קופה".

ראיון עם ראש פרויקט X4 של ב.מ.וו