ב.מ.וו X4 2021 חוות דעת
-
רקע כללי
בתחילת 2018 הוצג הדור השני של ב.מ.וו X4, גרסת קופה על בסיס X3.
כמו X3, גם X4 נשען על הרצפה החדשה של ב.מ.וו (CLAR), עם בסיס גלגלים ארוך מבעבר (286.5 ס"מ) ומרכב ארוך, רחב וגבוה יותר.
מבחר המנועים – טורבו בנזין ודיזל, בנפחי 2.0 ל' ו-3.0 ל', עם עד 354 כ"ס – זהה לזה של דגמי ב.מ.וו אחרים, ביחד עם תיבה אוטומטית עם 8 היל' והנעה כפולה-קבועה (מבוססת מנגנון צימוד אלקטרו-הידראולי, ולא דיפרנציאל מכני).
השיווק של X4 בישראל החל בינואר 2019.
-
עיצוב ונוכחות
למרות שמדובר בדור חדש, הדגם מזכיר את קודמו – אך ההופעה מעודנת יותר ובוטה פחות.
-
תא נוסעים ומטען
סביבת הנהג נהדרת – נראית טוב, נעימה למגע ולשימוש ומרווחת.
עם זאת, מושב הנהג אינו ארגונומי כמצופה – הבסיס מעט שוקע בחלקו האחורי ואין כיוונון הקשחה לגב התחתון.
שדה הראייה טוב מלפנים, אך לא מצטיין לצדדים ומראות הצד קטנות.
במושב האחורי יש מקום, בפועל, לשני נוסעים בלבד. תא המטען גדול ונוח לשימוש.
-
מנוע וביצועים
רכב המבחן צויד במנוע דיזל 2.0 ליטר. ביחד עם תיבת 8 ההילוכים והנעה כפולה מתקבלת מערכת הנעה חזקה מחד וחסכנית מאידך (11 ק"מ/ל' במבחן) – אך ללא החדות ותחושת ה"כוח המתפרץ".
-
נוחות והתנהגות
נוחות הנסיעה מצוינת – ספיגת השיבושים מרשימה, ועם זאת פעולת המתלים מרוסנת ברוב הזמן (פרט למעבר על כביש גלי במהירות גבוהה).
גם בידוד הרעשים יעיל מאוד – אפילו בגרסת הדיזל שנבחנה.
נוחות הנסיעה הטובה ממשיכה גם לנסיעת שבילים. אבזור בטיחות מתקדם ראוי מצריך תוספת תשלום של כ-10% (תלוי בגרסה).
-
תמורה למחיר
מחיר גבוה בכ-5-10% לעומת X3 (תלוי בגרסה/רמת הגימור) מקבלים רכב אופנתי וייחודי יותר, אך שימושי פחות.
-
סיכום
בקנקן הזה יש גם תוכן