טויוטה RAV4 החדש נחשף היום, עם פתיחת ימי העיתונות של תערוכת ניו יורק שתפתח את שעריה לקהל הרחב ביום שישי הקרוב (30 במרץ). זהו הדור החמישי לרכב הפנאי הקומפקטי של היצרנית היפנית, והוא מאמץ את הפלטפורמה המודולרית של טויוטה (TNGA) עליה מבוססת גם הפריוס החדשה.
 
חיצונית, הדור החדש של RAV4 זוכה להופעה בעלת נוכחות מרשימה מבעבר, עם סבכה גדולה ודומיננטית מלפנים, אחוריים תפוחים וזוויתיים, קשתות גלגלים מושחרות ואפשרות לצביעה דו-גוונית.  
 
מידות המרכב דומות למדי לשל הדור היוצא – 459 ס"מ לאורך (פחות 0.5 ס"מ), 185 ס"מ לרוחב (תוספת של ס"מ בודד) ו-170 ס"מ לגובה (פחות 0.5 ס"מ). בסיס הגלגלים לעומת זאת צמח ב-3 ס"מ משמעותיים למדי לסך של 269 ס"מ.

טויוטה RAV4 חדש נחשף – יגיע אלינו בשנת 2019

 
בשלב זה טויוטה חושפת מעט פרטים על שתי יחידות הנעה – אחת עם מנוע בנזין והשנייה היברידית. לשתיהן מנוע בנזין בנפח 2.5 ל' (4 ציל') כאשר גרסת הבנזין משודכת לתיבת הילוכים אוטומטית עם שמונה יחסי העברה בעוד היברידית נהנית מתוספת יחידה חשמלית ותיבת הילוכים רציפה. הנעה כפולה כסטנדרט בשתי הגרסאות (וישנה מערכת ה"מולטי-טריין" של טויוטה). נתוני הספק, ביצועים או צריכת דלק לא פורסמו, כמו גם מידע על יחידות ההנעה שיגיעו לאירופה.

טויוטה RAV4 חדש נחשף – יגיע אלינו בשנת 2019

 
 בטויוטה מתגאים בתא הנוסעים, שזוכה להופעה עדכנית ומודרנית מזה של הדור היוצא. בראש הקונסולה המרכזית ישנו מסך מגע בגודל 7" השולט על מערכת המולטימדיה (כולל אפל קארפליי ואלקסה של אמזון) וישנה אפשרות לקבל מערכת שמע משודרגת מבית JBL עם 11 רמקולים.

טויוטה RAV4 חדש נחשף – יגיע אלינו בשנת 2019

 
ה-RAV4 מוצע עם מערך הבטיחות המלא של טויוטה הכולל מערכת בלימה אוטונומית המזהה גם הולכי רגל ורוכבי אופניים, בקרת שיוט אדפטיבית, מערכת אקטיבית לשמירה על נתיב הנסיעה, עמעום אוטומטי לאורות הדרך, מערכת לניטור שטחים מתים, התראה על תנועה חוצה בנסיעה לאחור (כולל בלימה אוטונומית), זיהוי תמרורים שמונה כריות אוויר ועוד.
 
טויוטה RAV4 החדש צפוי להגיע לישראל בשנת 2019, כך נמסר לנו מחברת יוניון מוטורס, יבואנית טויוטה. בשלב זה לא ידוע מה יהיה המפרט ה"ישראלי".