מאזדה חשפה מנוע טורבו-דיזל חדש ל-CX-3, רכב הפנאי הקטן שמתחרה בפיג'ו 2008 והונדה HR-V. יחידת הכוח החדשה, שמכונה כמקובל במאזדה בשם "סקאייאקטיב-די" (Skyactiv-D), מציעה נפח מוגדל ויותר כוח, לצד תצרוכת דלק מרשימה.

מאזדה CX-3 מקבל מנוע חדש - לא בישראל


מאזדה CX-3 מקבל את המנוע במקביל למתיחת פנים, שהוצגה מוקדם יותר בארה"ב ואירופה, ומגיעה כעת ליפן. בגרסה החדשה, עם נפח של 1.8 ליטר, 116 כ"ס ו-27.5 קג"מ, רכב הפנאי יציע תצרוכת דלק ממוצעת של בין 19 ל-23.2 ק"מ לליטר בהתאם לתיבת ההילוכים וההנעה (קדמית או כפולה). נתוני ביצועים לא פורסמו.

המנוע החדש מחליף את יחידת הסקאייאקטיב-די בנפח 1.5 ליטר, שהציעה 11 כ"ס פחות אך אותו מומנט. הוא משודך לתיבת שישה הילוכים ידנית או אוטומטית.

מתיחת הפנים של ה-CX-3 הביאה איתה גם עדכונים לאבזור הבטיחות והמותרות, שיכלול בין היתר בלימת חירום אוטונומית עם זיהוי הולכי רגל גם בלילה, בקרת שיוט אדפטיבית שפועלת גם בעצירה מלאה, מצלמות היקפיות ומראה מרכזית נגד סינוור.

מאזדה CX-3 מקבל מנוע חדש - לא בישראל
המנוע החדש - לא בישראל


שיווק הדגם המחודש יתחיל ביפן מסוף החודש, ובמחיר התחלתי של 2.436 מיליון ין (כ-79,000 שקל). מחברת דלק מוטורס, יבואנית מאזדה, נמסר בתגובה לפניית "אוטו" כי אין כוונה לשווק את ה-CX-3 דיזל בישראל.