איך אתה מנתח את שנת 2017 בשוק הרכב המקומי?
"2017 הייתה עוד שנת שיא וזה תוצר של מספר גורמים כמו המשך הצעת מוצרי מימון מושכים שהופכים את הרכישה לקלה ולנגישה עבור הלקוח פרטי - דבר שבא לעיתים על חשבון בחירה ברכב משומש בשל הכדאיות והאחריות. פרמטר נוסף היה המשך פעילות ערה בשוק המוסדי. לשני אלה התווסף ינואר 2017 שהושפע רבות מסוף שנת 2016. לנו ביונדאי הייתה שנה טובה והצלחנו לשמור על ההובלה למרות שלא השקנו כלים חדשים".

מה ניתן ללמוד מ-2017 על 2018 ומה הציפיות שלכם?
"למעשה, ממרץ 2017 זיהינו התייצבות ומגמה מתונה יותר בשוק, אבל כדי להעריך נכונה את הדברים נצטרך להמתין עד סוף הרבעון הראשון של 2018. כרגע אנחנו מעריכים שהשוק במגמת התייצבות מסוימת על מספרים דומים ל-2017. 

על הקו עם גילי פריאנטה, מנהל מותג יונדאי בישראל


"מבחינת יונדאי, 2018 היא שנה אסטרטגית. מדובר בשנה של השקות עם הצגת דגמים חוצי פלחים. זה החל במבחר החדש של הטוסון, בסונטה המחודשת וב-i30 החדשה - וימשיך עם האיוניק החשמלית והקונה, שהוא רכב פנאי עם נתונים יוצאי דופן שכבר זוכה לביקוש גדול. ויש עוד הפתעות בדרך". 

עד כמה קשה היה הקרב הצמוד עם קיה ועד כמה חשוב להיות ראשונים?
"אני יכול לדבר רק מבחינתנו. יונדאי מובילה כבר שנים לא מעטות את שוק הרכב, ואנחנו עושים זאת גם בזכות עבודה קשה ומאמץ לזכות בלב הצרכנים שאינם קלים להשגה. אני רואה ביונדאי מותג מוביל בענף באופן ברור אבל מקום ראשון אינו מטרה בפני עצמה. אנחנו עובדים לפי תוכנית מסודרת וברורה.

"מבחינת היצרן שתי החטיבות מתנהלות באופן נפרד לחלוטין וכל אחת עושה את מלוא יכולתה. בארץ מדובר בשני יבואנים שונים. היצרנים דוחפים אותנו וגם אותם אבל אין תיאום בין החטיבות".
 
האם הצלחת קיה פוגעת או עוזרת? 
"הצלחת מותגים קוריאנים שונים בעולם ובארץ בפרט מעצימה את ההצלחה של מותגי הרכב ותורמת לכל השותפים. קיה היא חברת בת של יונדאי העולמית וחלק מהמעטפת. זה דומה לזה ש-LG, סמסונג ועוד מותגים קוריאנים מצליחים ואז כל היצרנים הקוריאנים מרוויחים.  באותה מידה גם הצלחת יונדאי עוזרת לקיה".  

על הקו עם גילי פריאנטה, מנהל מותג יונדאי בישראל


בעבר התדמית הקוריאנית הייתה נחותה מהיפנית. איך אתה רואה זאת היום?
"אני חושב שקוריאנים נחשבים היום לא פחות טובים מיפנים. לא רק ברכב אלא בכלל כשמדובר במותגים טכנולוגיים. פעם הכרנו הרבה מותגים יפנים, היום אנחנו מכירים הרבה קוריאנים". 

קיה ויונדאי מובילים את שוק הרכב הישראלי. מה סוד הצלחתם? 
"בכיר קוריאני אמר לי שבעיניים שלהם יש דמיון בינינו. בשני המקרים מדובר במדינות צעירות שצמחו תחת אתגרים ביטחוניים ואחד המשאבים בו השקיעו והצטיינו היה התחום הטכנולוגי. הם חרוצים, שאפתניים, אוהבים ללמוד ולא בכדי נמצאים בחזית הטכנולוגיה". 

אחרי כמה שנים במקום הראשון בישראל, מה האתגר הבא? 
"האתגר שלנו בלתי פוסק. להמשיך להעניק ללקוחות את המוצרים המתקדמים והטובים ביותר לצד שירות טוב ביותר. צריך לשמור על דריכות ולהפגין יצירתיות כל יום מחדש. 

"כרגע אנחנו מתרכזים בשני צירים. הנעות וטכנולוגיות מתקדמות עם מנועי טורבו חדשים וחטיבות היברידיות מצד אחד ותקן חדש בבטיחות עם מערכות בטיחות מקוריות שחלקן מבוססות על טכנולוגיה מקומית של מובילאיי. אנחנו מיישמים זאת בדגמים שהשקנו לאחרונה ונשיק בעתיד. בנוסף אנחנו עומדים להציג שלל פיתוחים במערך 'קונקטד'". 

אולי האתגר יהיה ג'נסיס. מה קורה שם? 
"יונדאי עשתה מספר צעדים עם השקעה גדולה במותג. היא גייסה ראש חטיבה ומשיקה קו מוצרים חדש. אופציית השיווק בישראל תמיד נמצאת על השולחן וההחלטה לממשה תלויה במספר גורמים כמו יכולת להביא דגם בתצורה הטובה ביותר לקהל המקומי. הסונטה הייתה שלב מוצלח בדרך ואני לא פוסל אפשרות שנראה את ג'נסיס כאן בקרוב. זה לא יהיה מחר בבוקר אבל זה יכול להיות השנה. לפעמים נפתחות אפשרויות". 

על הקו עם גילי פריאנטה, מנהל מותג יונדאי בישראל


עד הסונטה לא הצלחתם בתחום המשפחתיות הגדולות. כיצד נפרץ המחסום? 
"אני חושב שהסונטה הציעה חבילה יוצאת דופן ללקוחות הפוטנציאלים בתחום. החל מרמת אבזור מאוד גבוהה ועד ציוד בטיחותי. יחד עם טכנולוגיה והנעה היברידית זה הפך שילוב מנצח. פעמים רבות בעבר היה חסר משהו במכוניות שלנו בתחום זה, והסונטה הצליחה לתת מענה מכל זווית. המותג היום מאוד חזק בארץ והצלחת הסונטה מעידה על כך. זה בהחלט יכול להוות שלב בדרך לג'נסיס".  

לפי הסקרים שלכם האם תחום הפנאי ימשיך לפרוח? 
"אחת הסיבות לצמיחה בשוק זה היא הגידול הממש לא ליניארי בתחום הפנאי בשנים האחרונות. זה קורה גם בעולם - בין 2012 ל-2017 גדל תחום הפנאי הקומפקטי פי שבעה, וזה לא פוסח על השוק שלנו שנחשב מודרני. איני רואה סיבה שהתחום לא ימשיך לפרוח. ראינו מעבר ממשפחתיות לפנאי ועכשיו זה יקרה גם בכלים קטנים".

האם השינויים במבחר של הטוסון היו הכנה לקונה? 
"לא חשבנו על משהו כזה. למרות שהמחיר קרוב מדובר בכלים שונים, מה גם שמרבית המכירות של הטוסון הן דווקא בגרסאות היקרות. הטוסון הוא הדגם הכי נמכר של יונדאי ב-2017 ורכב הפנאי הנמכר ביותר ללקוחות פרטיים. בדגם כה חשוב חייבים לשמור ולשדרג את רמות הגימור. שדרגנו את המבחר באבזור בטיחותי ונראות, ובהחדרת רמת גימור נוספת ועוד גרסה, 'פריים פלוס' עם תג מחיר מושך והטורבו". 

הקונה אינו זול. מהי חשיבותו והאם הוא יכול להימכר בכמות גדולה?  
"יש לו חשיבות גדולה ליונדאי בעולם ולנו בישראל. הוא מייצג את התפיסה החדשה והמעודכנת ביותר של היצרן ושלנו כיבואן. זה מוצר ברמה גבוהה ביותר הן בטכנולוגיה והן בביצועים עם 177 כ"ס והנעה כפולה וכמובן במערכות הבטיחות האקטיביות. הוא תוכנן להתמודד באירופה מול מוצרים איכותיים. החיסרון היחיד כרגע הוא אספקה של 1000 יחידות בלבד לחודשים הקרובים. אנחנו מזהים ביקוש אדיר ונמצאים במאמץ להגדיל את הכמות". 

על הקו עם גילי פריאנטה, מנהל מותג יונדאי בישראל


אתם מתכוננים להשקת איוניק חשמלית. מה הציפיות בהתחשב בכך שעד כה לא ראינו הצלחה בתחום? 
"נכון שלא מדובר בכמויות גדולות, בוודאי שלא בשלב הראשון, אבל זו סנונית למהפכת החשמל שלא מעט מומחים חוזים לה הצלחה. ברור שחלק מההצלחה קשור לאיכות התשתית ואנחנו פועלים בלא מעט כיוונים ועם גורמים רבים כדי לשפר אותה, וגם היצרן שלנו הוא חלק מהתהליך. עד שלא תהיה תשתית שפרוסה באופן נרחב יהיה קשה לייצר כמות מכירה גבוהה, אבל זה תהליך. אנחנו יכולים לדבר על כמה מאות רכבים בשנה בשלב זה, ויש כבר לא מעט לקוחות שמביעים עניין, חלקם פרטיים חלקם מוסדיים. רכב זה צריך להיות בארסנל כצעד לטובת ההמשך". 

כאשר יש לכם איוניק ואלנטרה, האם ה-i30 עדיין נחוצה ובשלל גרסאות? 
"מעבר לכך שמדובר במכונית חדשה שקוצרת שבחים בעולם, אחד היתרונות של יונדאי הוא המגוון. כל לקוח יכול למצוא מענה מושלם בכל קטגוריה וזה נכס שחשוב לשמור עליו. אנחנו מבינים שבחלק מהמקומות תהיה קניבליזציה, אבל המטרה היא שבסוף היום השלם יהיה גדול מסך חלקיו".